یزد استان پایلوت اجرای ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان باشد
کد خبر: 4086888
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

یزد استان پایلوت اجرای ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان باشد

استاندار یزد با اشاره به سفر معاون سابق ریاست‌جمهور به استان گفت: در جریان این سفر مقرر شد یزد به عنوان استان پایلوت اجرای ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان معرفی شود و این موضوع می‌تواند به اتفاقات خوبی در این زمینه منجر شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 29 شهریورماه در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی و سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با اشاره به خدمات بسیار زیاد و تجربیات بسیار موفق و ارزنده جهاددانشگاهی اظهار کرد: مجموعه رویان یکی از شاخص‌ترین خروجی‌های این مجموعه جهادی و نشان‌دهنده ظهور و بروز دستاوردهای شاخص فناورانه، نوآورانه و علمی در پرتو حاکمیت سازوکار، مدل و نگاه این چنینی در عرصه علمی است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به نقش غیر قابل انکار دکتر ستاری در استقرار، بسط و تبیین حوزه دانش بنیان در سطح کشور پرداخت و با قدرانی از تلاش‌های معاونت سابق علمی ریاست جمهور، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی را جوانی انقلابی، نخبه و حاذق دانست و بیان کرد: امید است در دور جدید که سکان این مجموعه در دست ایشان قرار گرفته، ماهیت ستادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حفظ شود.

وی با بیان اینکه سطح فعالان این حوزه در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است گفت: این امر مؤید اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه در طول یک دهه گذشته است و خوشبختانه اکنون زیرساخت‌های انجام اقدامات جدی و بزرگ در این حوزه در استان وجود دارد.

فاطمی در پایان به سفر اخیر دکتر ستاری به استان و موضوعات مطرح شده در خلال این سفر اشاره و تصریح کرد: در جریان این سفر مقرر شد یزد به عنوان استان پایلوت اجرای ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان قرار گرفته و اتفاقات خوبی در راستای این موضوع در استان رقم می‌خورد.

محمدرضا دهقانی رئیس جهاددانشگاهی استان یزد و محمود اشعاری رئیس دانشگاه علم و هنر استان نیز در این نشست مواردی را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha