۸۲ زندانی غیرعمد در یزد از زندان آزاد شدند
کد خبر: 4088684
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

۸۲ زندانی غیرعمد در یزد از زندان آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

سید مسعود عظیمی، مدیر ستاد دیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

عظیمی افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۳۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال بود که مبلغ ۵۵۱ میلیارد و۹۶۳ میلیون ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۷۹ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۸۲ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده، تعداد ۵۳ مددجو مربوط به محکومان مالی، تعداد ۱۷ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۱ مددجو محکوم نفقه و ۱ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.  

عظیمی ضمن تقدیر از زحمات بی‌وقفه کارکنان و اعضا کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۰ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۷۲مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و  مابقی مددجویان مرد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ادامه داد: از این تعداد آزادی تعداد ۱۲ مددجو با اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم و تعداد ۱۴ مددجو نیز با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» در ماه صفر  از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

انتهای پیام
captcha