طرح «نذر آب 5» در یزد اجرا شد
کد خبر: 4090073
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

طرح «نذر آب 5» در یزد اجرا شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر یزد از اجرای پنجمین دوره طرح ملی نذر آب با عنوان «نذر آب 5» و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب این استان به شهرستان‌های خاتم و مروست خبر داد.

طرح «نذر آب 5»به گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی جمعیت هلال احمر یزد، محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: در راستای طرح ملی نذر آب 5، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از شش نفر پزشک متخصص داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق، ارتوپدی و همچنین ماما، پزشک عمومی، روانشناس، مشاوره، نیروهای داوطلب و اعضای جوانان هلال احمر یزد به‌عنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان‌های خاتم و مروست اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح ملی نذر آب 5 در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر و لوله‌کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی شد.

وی با بیان اینکه پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی پرداختند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت کردند، افزود: اجرای این طرح از 13 مهرماه آغاز شده و تا 15 مهرماه در شهرستان‌های خاتم و مروست و همچنین روستاهای مناطق محروم هرات ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: طرح نذر آب 5  با مشارکت پزشکان داوطلب و خیران و همچنین مشارکت خانه‌های هلال استان به‌منظور ارائه خدمات بشر دوستانه و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم‌برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستاهای استان و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم‌برخوردار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای پنجمین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، گفت: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان و فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان‌های خاتم و مروست انجام شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در کنار اجرای این طرح، توسط خیران تعدادی لوازم پزشکی شامل تخت، تشک مواج، دستگاه ونتیلاتور و... نیز به بانک امانت تجهیزات پزشکی شهرستان خاتم اهدا خواهد شد.

حرازی‌زاده با عنوان اینکه اجرای طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح انجام شد، گفت: همچنین در این طرح استقرار دو تانکر 10 هزار لیتری توسط خیران، تعدادی سبد معیشتی، بهداشتی و تهیه 60 بسته لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و 300 کیلو برنج توسط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه جمعیت هلال احمر استان و... در منطقه نیز توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha