دشمن تضعیف تعقل در جامعه را دنبال می‌کند
کد خبر: 4093361
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

دشمن تضعیف تعقل در جامعه را دنبال می‌کند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: دشمن در تلاش است قدرت تعقل را در جامعه کمرنگ کند و در این راستا احساسات کاذب را ایجاد می‌کند و تقویت احساسات غلط را هدف قرار داده است تا از جامعه سلب امنیت کند.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 29 مهرماه در خطبه‌های این هفته در فهرج با اشاره به اینکه صبر یکی از کلیدهای سعادت برای انسان و بشریت است، گفت: هیچ انسان موفقی بدون صبوری و بردباری به کمال نرسیده است، البته گاهی صبر به شکل اشتباه معنا می‌شود یعنی به معنای تحمل ظلم، ستم و شرایط حاضر که این نوع برداشت برای توجیه کار مستکبران و طاغوتیان است.

وی ادامه داد: این همان مرام و شیوه‌ای است که قبلاً جماعتی با عنوان حجتیه بیان می‌کردند وگرنه اسلام برای مبارزه با ظلم و ستم به شکل فراوان و کامل آن هم در ابعاد و موقعیت‌های مختلف دستورالعمل دارد. صبر به معنای واقعی یعنی هر کجا باید بایستیم، بایسیتم و هر کجا باید حرکت کنیم به حرکت خود با اراده محکم ادامه دهیم و هر کجا باید مقاومت کنیم، مقاوم باشیم که لازمه این نوع صبر این است که انسان باید معارف و احکام اسلامی را بداند تا در مقام و جایگاه صبر از خود رفتاری درست نشان و بروز دهد.

مدرسی افزود: صبر باعث می‌شود انسان به مرحله جلوداری جامعه نیز برسد، مهم این است که راه تحصیل صبر را بدانیم، اولاً باید به ریشه‌های بی‌صبری توجه و با این ریشه‌ها مبارزه کنیم؛ مثل بی‌ظرفیتی انسان، ضعف نفس، ترس، بزرگ دیدن مصیبت‌ها و نواقص، ضعف توکل نسبت به خدا که این ریشه‌ها باید ضمن شناسایی، در مسیر توانمندی و تبدیل به قوت جبران شوند.

وی گفت: یکی دیگر از راه‌های تحصیل صبر مطالعه و دقت در سیره علما و اولیا الهی است و در این راستا مجالست با صابران بسیار مؤثر خواهد بود و تدبر و تأمل در نتایج صبر نیز بسیار خوب است که تقویت انگیزه‌های دینی و تدبر در آیات وارده در فضیلت صبر نیز ارزش قابل توجهی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن در این ایام اهداف شومی را دنبال می‌کند و می خواهد با هیاهوی تبلیغاتی و حرکات پر سر و صدا نگذارد صدای مردم به یکدیگر برسد و صدای مردم نیز به مسئولان و صدای مسئولان به مردم منعکس شود، حتماً باید به این نوع فعالیت‌های تبلیغاتی و مخرب دشمن توجه داشته باشیم که نمی‌گذارند صداهای واقعی را متوجه شویم.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است قدرت تعقل را در جامعه کمرنگ کند و در این راستا احساسات کاذب را ایجاد می‌کند و تقویت احساسات غلط را هدف قرار داده است تا از جامعه سلب امنیت کند. دشمن به دنبال ایجاد و زیاد کردن تفرقه و تشتت در جامعه است تا مردم را از نظام اسلامی مأیوس کند، در جایگاهی که  نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف با همه نواقصی که وجود دارد، موفق بوده است و در این زمینه می‌توان اشاره‌ای به سهم زنان در عرصه و فعالیت‌های مختلف داشت که 60 درصد دانشجویان  و کارمندان دانشگاه های ما و همچنین معلمان ما زنان هستند، 49 درصد پزشکان جامعه را در حال حاضر زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: 42 درصد کارمندان دولت، 35 درصد ورزشکاران، 34 درصد نویسندگان، 32 درصد اعضای هیئت علمی، 26 درصد مهندسان، 22 درصد دارندگان گواهینامه رانندگی و 18 درصد از کارکنان بخش خصوصی را زنان تشکیل می‌دهند.

مدرسی افزود: امروز دشمن قصد دارد ایران قوی را تضعیف کند و الحمدالله موفق نشده است و چهل سال است تلاش می‌کند که کسی به ایران سلاح نفروشد و در حال حاضر به جایی رسیده است که تلاش خود را به کار گیرد تا ایران به دیگران سلاح نفروشد. این‌ها همه به دلیل درایت نظام جمهوری اسلامی و شخص مقام معظم رهبری و همبستگی و تلاش مردم است و امروز امتحان ما نه با امام حسین و نه با امام زمان است و بلکه امروز امتحان ما در نگاه به جانشین امام زمان است، مانند زمان سیدالشهدا(ع) که مردم کوفه امتحانشان به مسلم بن عقیل بود نه به خود سیدالشهدا و مانند زمان حضرت موسی که وقتی غایب شد امتحان مردم به حضرت هارون بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در جمع نخبگان بسیار ارزشمند بود و نکته ای در این زمینه قابل توجه است و گرچه نخبگانی که در محضر مقام معظم رهبری بودند، نخبگان علمی بودند و باید به آنها توجه شود اما در سطح جامعه و اقشار مختلف نخبگان فراوانی در رسته‌های متنوع از جمله کارآفرینی، پزشکی، مدیریتی و غیره داریم که لازم به توجه و حمایت هستند.

انتهای پیام
captcha