فعالیت‌های قرآنی در مدارس یزد حمایت می‌شود
کد خبر: 4093683
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

فعالیت‌های قرآنی در مدارس یزد حمایت می‌شود

استاندار یزد با تأکید بر تجلیل از نخبگان قرآنی استان بویژه دانش‌آموزان از اعلام آمادگی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با این حوزه در سطح مدارس خبر داد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، شامگاه شنبه، 30 مهرماه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نخبه قرآنی اظهار کرد: قرآن و عترت دو یادگاری هستند که پیامبر گرامی اسلام در بین ما به یادگار گذاشتند و همواره بر این دو امر مهم تأکید و سفارش ویژه داشتند.

وی خطاب به این دانش‌آموزان گفت: شما بهترین عامل برای سفارش پیامبر هستید چراکه در روایتی داریم «هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آميزد و خداوند عزّوجل او را با فرشتگان بزرگوار و نيک قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت خواهد بود.»

استاندار یزد افزود: علی رغم همه تلاش‌ها در حوزه قرآن، عترت و نماز اما هنوز جای کار بسیار است و راه بسیاری داریم تا به آن قله و آرمان‌های مدنظر برسیم.

وی با تأکید بر برگزاری این گونه جلسات در استان گفت: از معلمان نمونه در امر تعیلم و تربیت همواره تجلیل شده ولی کمتر به اساتید قرآن، مربیان و فرهنگیان فعال که در این حوزه تلاش می‌کنند در سطح مدیریت ارشد استان توجه شده است.

فاطمی ادامه داد: هنگامی که جلسه‌ای خاص قرآن و تجلیل از دانش آموزان فعال در حوزه قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود پیامی دارد که به کل بدنه وارد می‌شود و آن این است که این قشر باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی افزود: آمادگی کامل داریم در شورای آموزش و پرورش  در سطح استان به طور ویژه و خاص بر فعالیت‌های قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با آن  متمرکز شویم و در این راستا حمایت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله شاهد درخشش استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور به لحاظ کمی و کیفی باشیم و یزد در رتبه اول این مسابقات قرار گیرد.

فاطمی با تاکید بر جذب نخبگان به بدنه ادارات گفت: در زمینه جذب نخبگان قرآنی به بدنه ادارات آمادگی لازم را داریم و البته دانش‌آموزان قرآنی که در بدنه آموزش و پرورش ارتقا یافته و از این بدنه فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید زمینه اتصال آنها با مدارس برقرار شود.

انتهای پیام
captcha