پروژه سوریه‌سازی ایران شکست خورده است
کد خبر: 4095425
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

پروژه سوریه‌سازی ایران شکست خورده است

معاون استاندار یزد گفت: دشمن در اتفاقات اخیر به دنبال سوریه‌سازی در کشور ما است اما دشمن غافل از این موضوع که اینجا ایران است و شیر مردان و شیر زنان این مرز و بوم و فرزندان ملت در نیروهای انتظامی و امنیتی پای این کشور ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی در کشور ما رخ دهد.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی استانداری، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در نشستی روشنگرانه و تبیینی در جمع معلمان و کارکنان مجتمع آموزشی خاتم‌الانبیا یزد با عنوان «روایت» به تحلیل حوادث اخیر پرداخت و گفت: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی شاهد حوادث متعدد از جمله اتفاقات کردستان، جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌ها و... بوده و  پس از دهه شصت هم هر ۱۰ سال یکبار با فتنه‌های مختلف روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: فتنه‌های کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸، فتنه ۱۳۸۲ در یزد، فتنه ۱۳۸۸ به بهانه تقلب در انتخابات، فتنه «نه به گرسنگی» در سال ۱۳۹۶ و فتنه بنزین در سال ۱۳۹۸ که نتیجه بی تدبیری مسئولان وقت بود، فتنه‌هایی هستند که در سال‌های گذشته کشور را تحت تأثیر خود قرار دادند.

عزیزی تصریح کرد: اما فتنه اخیر که نسبت به فتنه‌های گذشته با کاهش ۶ ساله زمان اتفاق افتاد به دلیل رها کردن نوجوانان و جوانان ما در فضای مجازی به ویژه در دوسال کرونایی بود چرا که در این مدت والدین فرزندان را با فضای مجازی تنها گذاشتند و این موضوع دو علت داشت اول عدم آگاهی و شناخت برخی از والدین نسبت به این فضا و دوم عدم نظارت بر حضور فرزندان در آن بود و این یعنی سپردن  نوجوانان و جوانان ما به دشمن آن هم گرگ‌هایی که به دنبال هجمه قرار دادن تمامیت دین و حیثیت ما هستند.

وی با بیان اینکه دشمن در اتفاقات اخیر به دنبال سوریه سازی در کشور ما است بیان کرد: دشمن ما غافل از این موضوع است که اینجا ایران است و شیر مردان و شیر زنان این مرز و بوم و فرزندان ملت در نیروهای انتظامی و امنیتی پای این کشور ایستاده اند و اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی در کشور ما رخ دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش دشمن برای راه اندازی درگیری‌های مسلحانه در حوادث اخیر ابراز کرد: در برخی شهرها شاهد هدف قرار گرفتن مردم توسط اراذل و اوباش توسط اسلحه گرم بودیم که الحمدالله در استان یزد با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، بسیج و امنیتی نه تنها شاهد چنین اتفاقی نبودیم بلکه از اموال مردم هم به خوبی مواظبت شد و حتی یک شیشه مغازه یا اتومبیل مردم شکسته نشد.

عزیزی؛ عدم وجود نیروی کافی، ناتوانی در جذب مردم و جداشدن صف مردم از صف اغتشاشگران، عدم توانایی در ایجاد شکاف بین نیروهای نظامی را بخشی از علل ناتوانی دشمن در اتفاقات اخیر دانست و گفت: در اتفاقات اخیر دشمن تلاش کرد اغتشاشات را به سطح دانشگاه‌ها و مدارس بکشاند و این موضوع نشان دهنده اهمیت این دو سنگر و وظیفه سنگین معلمان و اساتید دانشگاه است.

وی تأکید کرد: علی رغم اینکه مدارس کارگاه‌های انسان‌سازی هستند اما در گذشته از این حوزه غفلت شده و با توجه به اینکه مدیران آینده از اینجا تربیت می‌شوند و دشمن هم با درک این موضوع با تمام توان به میدان آمده باید توجه ویژه ای به این حوزه معطوف شود.

انتهای پیام
captcha