آموزش 700 نفر در مؤسسه اباصالح المهدی(عج) مروست
کد خبر: 4095486
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

آموزش 700 نفر در مؤسسه اباصالح المهدی(عج) مروست

مدیر مسئول مؤسسه منتظران اباصالح المهدی(عج) مروست از بهره‌مندی 700 نفر از آموزش‌های قرآنی این مؤسسه در رشته‌های حفظ عمومی، حفظ تخصصی، تجوید، روخوانی، روانخوانی و تفسیر خبر داد.

سید ولی‌الله حسینی، مدیر مسئول مؤسسه منتظران اباصالح (عج) مروستحجت‌الاسلام سید ولی‌الله حسینی، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منتظران اباصالح المهدی(عج) مروست در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: این مؤسسه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و اکنون زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به آموزش ۷۰۰ نفر قرآن‌آموز در این مؤسسه افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های حفظ عمومی، حفظ تخصصی، تجوید، روخوانی، روانخوانی و تفسیر بوده است.

حسینی ادامه داد: مجموعه قرآنی اباصالح المهدی در مروست دارای دو شعبه بانوان و آقایان است. در روستاها نیز واحدهایی داریم، به نحوی که در روستاهای چنارناز، کرخنگان و مبارکه شعبه‌های این مجموعه فعالیت دارند. همچنین دبستان و پیش‌دبستانی قرآنی شهید حسین همدانی وابسته به مؤسسه اباصالح المهدی(عج) بوده که ویژه دختران و در مقطع ابتدایی دوره اول و دوم مشغول فعالیت است.

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منتظران اباصالح المهدی(عج) مروست در زمینه مشکلات مؤسسه و ملزوماتی که برای ارتقای فعالیت‌ها نیاز است، به مکان و نیروی متخصص اشاره کرد و گفت: در زمینه مکان یکی از ساختمان‌های مؤسسه ملکی و مابقی استیجاری است که هر ساله نگران افزایش اجاره‌بها هستیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در رشته‌های مختلف قرآنی بیان کرد: اگر مسئولان، ما را در زمینه اساتید قرآن حمایت می‌کردند، مشکل مؤسسه رفع می‌شد به طوری که با برگزاری دوره‌هایی از اساتید به نام کشوری از خارج استان یزد می‌توانستیم دوره‌های تربیت معلم را برگزار کنیم و به مرور نیروهای متخصص مؤسسه تأمین می‌شد.

انتهای پیام
captcha