اسناد و کتابخانه ملی گنجینه‌ هویت‌بخشی به تاریخ و فرهنگ است
کد خبر: 4095831
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

اسناد و کتابخانه ملی گنجینه‌ هویت‌بخشی به تاریخ و فرهنگ است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با اشاره به اینکه مرکز اسناد و کتابخانه ملی، گنجینه‌ هویت‌بخشی به تاریخ و فرهنگ است، حمایت مادی و معنوی از این سازمان را وظیفه دولتی و اجتماعی دانست.

بازدید محمدعلی شاه‌حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد از مرکز اسنادبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، امروز، 9 آبان ماه در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد اظهار کرد: حمایت مادی و معنوی از این سازمان به عنوان گنجینه هویت‌بخشی به تاریخ و فرهنگ استان یک وظیفه دولتی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: از آنجا که در سطح مردم اصیل و تاریخی جهان شهر یزد علاقمندان زیادی هستند که تعلق خاطر ویژه‌ای به اقدامات این سازمان در حوزه حفاظت از تاریخ و فرهنگ شهر دارند، لازم است از ظرفیت ایشان در خصوص رفع مشکلات و محدودیت‌های این سازمان استفاده شود.

شاه‌حسینی افزود: بدون شک با نگاهی که مسئولان فرهنگی و مجموعه مدیران ارشد  در دولت سیزدهم در استان به این سازمان دارند، به زودی شاهد پویایی و ارتقا سطح کمی و کیفی این مجموعه در ابعاد مختلف خواهیم بود.

سعید زارع، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نیز در این بازدید ضمن تشریح ورودی‌های سه گانه سازمان متبوع خویش گفت: آرشیو و بایگانی‌های دستگاه‌های اجرایی استان، اسناد اهدایی و مصاحبه‌های تاریخ شفاهی با مشاهیر و مفاخر از جمله ورودی‌های این مرکز از حیث پژوهش‌های تاریخی است و لذا لازم است مدیریت ارشد استان و مسئولان متولی حوزه فرهنگ با توجه به شرح وظایف خطیر این سازمان به خصوص در زمینه پیشگیری از خروج اسناد و نسخ خطی از طریق خریداری آن حمایت و نگاه ویژه ای به موضوع اختصاص بودجه در این زمینه داشته  باشند.

زارع ادامه داد: همچنین ضروری است ضمن تبیین و تأکید مسئولان استان بر موضوع هماهنگی با مرکز اسناد و کتابخانه ملی در زمینه تعیین تکلیف بایگانی‌های اسناد ادارات در جلسات شورای اداری با توجه به تکمیل بیش از 90 درصد از ظرفیت مخازن آرشیو ملی یزد در خصوص رفع این مشکل نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha