ضرورت گنجاندن موضوع مهدویت در مباحث آموزشی دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 4097082
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

ضرورت گنجاندن موضوع مهدویت در مباحث آموزشی دانشگاه فرهنگیان

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر توجه هر چه بیشتر به دانشگاه فرهنگیان و بازنگری دروس معارفی گفت: مهدویت باید در مباحث آموزشی دانشگاه فرهنگیان گنجانده شود.

دیدار معاون آموزش بنیاد مهدی موعود با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، شامگاه جمعه، 13 آبان در دیدار با محمدرضا نصوری، معاون آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفت: توجه به دانشگاه فرهنگیان از اوجب واجبات است و باید در محتوای آموزشی این دانشگاه مهدویت نیز گنجانده شود و لذا توصیه می‌شود در زمینه معارفی، محتوای دروس مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین کتب شهید مطهری در کنار دیگر دروس دانشجویان ارائه شود.

وی بر ضرورت زنگ مهدویت و نماز در مدارس تأکید کرد و افزود: دانش‌آموزان بویژه مدارس ابتدایی باید هرچه بیشتر در زمینه مهدویت و نماز مورد توجه باشند و لذا زنگ مهدویت و یا زنگ نماز توجه هر چه بیشتر به اهمیت این دو بحث را در بین دانش آموزان ترویج و گسترش می‌دهد.

ناصری ادامه داد: متأسفانه غربی‌ها در تلاش هستند تدین، تفکر و تعقل را از نوجوانان و جوانان ما بگیرند و در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان باید سعی شود این سه اصل حفظ و تقویت شود.

محمدرضا نصوری، معاون آموزش بنیاد مهدی موعود(عج) نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه در زمینه مهدویت در استان یزد اقدامات خوبی صورت گرفته به نحوی که بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان مهدویت از استان یزد هستند و امیدواریم با حمایت‌های حضرتعالی فعالیت در این زمینه به صورت گسترده‌تری صورت گیرد.

نصوری اذعان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته اکنون مهدویت در آموزش و پرورش استان یزد پررنگ‌تر ظاهر شده و در کشور زبانزد است و در حوزه نیز باید فعالیت بیشتری صورت گیرد. برای اتباع دوره‌های آموزشی در نظرگرفته شده است که مقرر شد تعدادی از اساتید از مرکز و تعدادی از یزد اعزام شوند تا بتوان با جریان‌ها و فرقه‌های انحرافی مقابله کرد.

وی افزود: فعالیت‌های مهدوی در استان یزد را باید مردمی‌تر کرد تا بتوان از ظرفیت‌های بیشتری استفاده کرد و طیف گسترده‌تری از این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

نصوری با اشاره به اینکه چون معلمانی در دانشگاه فرهنگیان رشد می‌یابند که در تربیت کودکان این سرزمین نقش مهمی دارند گفت: بنیاد تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه فرهنگیان کشور به امضا رسانده است.

انتهای پیام
captcha