عقل و منطق را در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار دهیم
کد خبر: 4098383
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

عقل و منطق را در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار دهیم

امام جمعه یزد با تأکید بر اشاعه هویت و شخصیت الهی در جامعه گفت: باید در تصمیم‌گیری‌ها منطق و تعقل را مدنظر قرار داد چراکه حاکمیت عقلانیت در جامعه همانند چراغی است که راه را روشن می‌کند.

دیدار مختاری مدیرکل امورهنری بنیاد شهید با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 18 آبان در دیدار با فرهاد مختاری، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه نیاز به یک تحول بزرگ احساس می‌شود، گفت: منظور از تحول بزرگ همان اتفاقی است که امام راحل مدنظر داشتند و پشت تمام حرف‌ها و تصمیمات امام خمینی(ره) داستان عمیقی است.

وی افزود: ریشه‌کنی طاغوت به صورت کامل، یکی از مهمترین خواسته‌های امام خمینی(ره) بود زیرا ریشه طاغوت، قدرت دادن به حاکمیت غیرخدا بود و امام خمینی(ره) می‌خواستند که این ریشه غیرخدایی به صورت کامل از میان برداشته شود.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه حاکمیت مطلق برای خدا و قوانین هم از نوع الهی است تصریح کرد: همت بلند امام خمینی(ره) در راستای تبیین حاکمیت دینی و قوانین الهی در کشور قرار داشت و تمام اقدامات ایشان برای خداوند بود.

ناصری زنده شدن فطرت خدایی را عامل هویت‌یابی الهی دانست و عنوان کرد: هویت الهی باعث به وجود آمدن شخصیت الهی می‌شود و شخصیت الهی، انسان را در مسیر درست و تعالی حرکت می‌دهد بنابراین باید مسیری را طی کنیم که هویت و شخصیت الهی را در جامعه اشاعه دهیم و این حرکت باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

امام جمعه یزد با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت نسل جدید اظهار کرد: نسل جدید باید از بدو ورود به سیستم آموزشی، هویت خود را پیدا کنند و این مهم با رعایت اصل تدین محقق می‌شود. باید در تمامی کارها و امور زندگی تفکر را مدنظر قرار داد زیرا تفکر است که باعث پیشرفت و ترقی کشور می‌شود.

ناصری با بیان اینکه حاکمیت عقلانیت در جامعه همانند چراغی است که راه را روشن می‌کند گفت: باید در تصمیم گیری‌ها منطق و تعقل را مدنظر قرار داد و در تمام امور به ویژه امور هنری این مهم را به جامعه نشان داد.

فرهاد مختاری، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری برنامه کشوری تئاتر خیابانی در اردکان اظهار کرد: ظرفیت‌های هنری، ظرفیتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مختاری افزود: در جریان‌های اخیر رسانه‌ها و افراد معاند تمام تلاش خود را کردند تا استقلال و اقتدار ایران اسلامی را زیر سؤال ببرند و پس از ناامیدی از این مورد، تلاش کردند تا ایدئولوژی‌ها و گفتمان‌های درون کشور را تغییر دهند.

وی در پایان گفت: همواره از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است که جهاد تبیین در کار رسانه آفندی باشد نه پدافندی و این ضرورت اهمیت به رسانه و نقش رسانه در جهاد تبیین را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha