رویداد ملی «مسیر نجات» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4101446
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

رویداد ملی «مسیر نجات» در یزد آغاز شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از آغاز اولین رویداد تحول‌آفرین در بحران جمعیت کشور با عنوان «مسیر نجات» در یزد خبر داد.

مجتبی صداقت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 1 آذرماه در حاشیه آغاز رویداد ملی «مسیر نجات» و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رویداد با حضور زینب اختری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، مدیران کل دفاتر امور بانوان استانداری‌های کشور و اساتید برجسته حوزه خانواده به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

وی تمدن‌سازی، خانواده و جمعیت، نقش مردم و حاکمیت در تحول جمعیت را از جمله محورهای این رویداد دانست و افزود: این رویداد ملی از امروز آغاز و به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات حضرت باقر العلوم (ع) یزد در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تبیین قانون جوانی جمعیت، هوشیارسازی بحران جمعیت، تبیین فرآیند حل بحران جمعیت، فرآیند راهبردی تحول جمعیت، حقوق و مسئولیت‌ها، بوم کاوی و بیان مسائل مهم جمعیت از دیگر محورها و موضوعات در دستور کار رویداد ملی «مسیرنجات» در استان یزد دانست.

صداقت ادامه داد: حضور اساتید برجسته کشور در حوزه مطالعات اجتماعی، جامعه‌شناسی و خانواده نظیر پروفسور اکبری، استاد بانکی‌پور، قاسمی، بهرامی، ایرانمنش، ابراهیمی و نورمحمدی از جمله مهمترین ویژگی این رویداد ملی در شهر میراث جهانی است.

وی؛ تبادل اطلاعات و تدوین راهکاری مناسب برای مدیریت بحران جمعیت و خانواده در کشور را از جمله اهداف این رویداد تبیینی دانست و بیان کرد: بنا داریم با برگزاری این چنین برنامه‌هایی راهکارهای عملیاتی و کارشناسی مختلف را احصا و متناسب با زیست بوم استان یزد تدوین و در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha