پست سازمانی ویژه دارالقرآن‌ها ایجاد شود
کد خبر: 4102904
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

پست سازمانی ویژه دارالقرآن‌ها ایجاد شود

مدیر دارالقرآن «شهید دهقانی» شهرستان تفت نبود پست سازمانی ویژه دارالقرآن‌ها را از مشکلات این حوزه دانست و گفت: این مشکل مانع رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

فاطمه ابوالحسنی، مدیر دارالقرآن شهید دهقانی تفتفاطمه ابوالحسنی، مدیر دارالقرآن شهید دهقانی شهرستان تفت، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با تأکید بر تربیت نیروی متخصص قرآنی در آموزش و پرورش گفت: متأسفانه کمبود نیروی متخصص قرآنی در آموزش و پرورش دارالقرآن‌ها را در برگزاری کلاس‌های تخصصی دچار مشکلات بسیار می‌کند.

وی  با توجه به فعالیت دارالقرآن‌ها در دو نوبت صبح و عصر گفت: عدم اختصاص پست سازمانی به دارالقرآن باعث می‌شود که مدیر و دیگر پرسنل درگیر مسائل جاری شوند و این عامل مانع رشد و توسعه فعالیت‌ها در حوزه‌های دیگر خواهد شد لذا امید داریم وزارت آموزش و پرورش نگاه و توجه بیشتری به این مسائل داشته باشد و از طریق جذب نیرو و اختصاص سرمایه انسانی لازم و بودجه کافی نسبت به حل و فصل آن اقدام کند.

ابوالحسنی افزود: همچنین با توجه به شرایط خطیر کنونی و سختی جذب نسل امروز به سمت قرآن، انجام هرگونه فعالیت قرآنی و فرهنگی جذاب نیازمند بودجه مناسب است که دارالقرآن‌ها از این حیث با معضل جدی روبرو هستند و شهریه دریافتی بابت برگزاری کلاس، کفاف اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را نمی‌دهد و صرف امور جاری می‌شود.

مدیر دارالقرآن شهید دهقانی تفت با اشاره به اینکه این دارالقرآن از سال ۱۳۹۱ زیر نظر آموزش و پرورش شهرستان فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد گفت: با توجه به اینکه از مهرماه سال گذشته مکان دارالقرآن به ساختمان فعلی که به همت خانواده بزرگوار شهید گرانقدر محمدرضا دهقانی تفتی احداث شده بود، انتقال یافت به نام شهید دهقانی تغییر نام داد.

وی در پایان با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم، گفت: هدف این است که دانش‌آموزان علاوه بر حفظ قرآن، روخوانی، آموزش صوت و لحن، رفتار و اخلاق قرآنی را نیز بیاموزند و در زندگی پیاده کنند. این مسئولیت سنگینی بر دوش خانواده‌ها، مدارس، مراکز قرآنی و مسئولان مربوطه است تا با همکاری این هدف را به سرمنزل مقصود برسانند.

انتهای پیام
captcha