پرستاری، فرهنگی آمیخته به ایثار است
کد خبر: 4103505
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

پرستاری، فرهنگی آمیخته به ایثار است

استاندار یزد به مناسبت روز پرستار در پیامی آورده است: پرستاری نه صرفاً یک شغل، بلکه مسلک و فرهنگی آمیخته به ایثار و نثار برای کاستن از آلام انسان‌هایی دیگر است.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد به مناسبت ولادت فرخنده حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: 

««و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا (32سوره مائده)؛ هر کس نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.» پرستاری، نه صرفاً یک شغل، بلکه مسلک و فرهنگی است آمیخته به ایثار و نثار و گذشتن از خویشتن برای کاستن از آلام انسان‌هایی دیگر که نمونه اعلای آن را تاریخ در پرتوی سیرت و سلوک متعالی بانوی صبر و ایستادگی، حضرت زينب كبری(س) به خود دیده است، بانوی عظیم‌الشأنی که تابلو زیبا و بی‌نظیری از صبر و جانفشانی را در نهضت عاشورای حسینی به نمایشی جاویدان گذاشته است.

منزلت والای پرستاران در جامعه، به واسطه از خودگذشتگی مثال‌زدنی‌شان که به ویژه در دوران سخت و نفسگیر شیوع ویروس منحوس کرونا نمودی دوباره یافت، نشانه روشنی از فرهنگ نهادینه شده ایثار و شجاعت در جامعه مدافعان سلامت است که همواره تجلیل و ستایش اقشار مختلف جامعه را در پی داشته است. نقش پررنگ و تأثیرگذار جامعه پرستاری در صیانت از سلامت مردم، نقشی غیرقابل انکار است که مسئولیت پیگیری نیازها و مسائل این جامعه سختکوش و فداکار را دو چندان می‌سازد، اگرچه جبران حقیقی تلاش الهی و خالصانه این عزیزان، جز در سایه لطف و کرامت خداوند متعال میسر نیست. 

اينجانب با تبريک میلاد باسعادت حضرت زينب كبری(س) و روز پرستار به تمامی پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی استان دارالعباده و دارالعلم یزد، یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر عرصه سلامت را گرامی داشته و صحت و سلامتی و موفقيت روزافزون همه پرستاران عزیز را در راه خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به مردم شریف را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha