تجلیل از برگزیدگان جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در یزد
کد خبر: 4103616
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

تجلیل از برگزیدگان جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در یزد

همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره دانش‌آموزی «بانوی هزاره اسلام» از برترین‌های این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزدبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) آیین اختتامیه جشنواره دانش‌آموزی «بانوی هزاره اسلام» برگزار و با حضور جمعی از مسئولان استانی از برترین‌های این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع)‌یزد، امروز، 9 آذرماه در این مراسم گفت: جشنواره بزرگداشت حضرت خدیجه(س)‌ با عنوان «بانوی هزاره اسلام» از سال 1398 فعالیت خود را در بخش هنری آغاز کرد و سپس در بخش‌های دیگر اعم از علمی، ادبی و... گسترده شد و امسال در بخش دانش‌آموزی فعالیت کرد.

وی با تقدیر و تشکر از مدیریت و کادر نهادهای حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش استان اضافه کرد: جشنواره بانوی هزاره اسلام در بخش دانش‌آموزی در 10 مدرسه ناحیه یک و دو یزد و به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه این طرح توسعه یافت و ویژه برنامه‌هایی در دیگر مدارس اجرا کرد.

شاکری برگزاری اردوی دانش‌آموزی با موضوع حضرت خدیجه(س)، ویژه برنامه جشن ازدواج حضرت رسول(ص) و حضرت خدیجه (س) و ... را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد و تئاتر، خوانش کتاب، پوستر، روزنامه دیواری و ... را از محورهای جشنواره امسال بیان کرد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد پاسخ به شبهات را در رأس فعالیت اساتید و پشتیبان‌های این طرح اعلام کرد و گفت: این مهم با حضور بیش از 30 پشتیبان و همراهی مدیران آموزش و پرورش، معاونان پرورشی و کادر مدارس رقم خورد و بدین ترتیب به ندای «هل من ناصر ینصرنی» به تمام معنا لبیک گفتند.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در این مراسم گفت: حضرت خدیجه(س)  یکی از مظلوم‌ترین شخصیت‌هایی هستند که نه تنها در بین غیرشیعیان بلکه در بین شیعیان هم مورد غفلت واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: شخصیتی که باید پیرامون آن کنگره‌ها برگزار شود و کتاب‌هایی به تألیف در آید تا بخشی از این شخصیت بزرگ برای اسوه قراردادن تبیین شود. 

مدرسی با اشاره به فضائل و مناقب این شخصیت بزرگوار اسلام اضافه کرد: اینکه از حضرت خدیجه(س) به عنوان الگو یاد می‌شود باید این را مورد توجه قرار داد که این مهم از کجا سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: اولین محوری که می‌توان به آن اشاره کرد اینکه آگاهی و اطلاعات گسترده‌ای است که بانوی بزرگوار اسلام داشت علی رغم اینکه زنی است که در زمان جاهلیت رشد کرده اما از علوم و فنون مختلف برخوردار و زنی خردمند، آگاه، دانشمند و اهل مطالعه دوران خودش است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در خانواده‌ای روشن‌اندیش، حق‌طلب و شجاع متولد می‌شود گفت: اگر این بانوی بزرگوار شخصیتی استثنایی داشت به این دلیل است که در دامن خانواده‌ای استثنایی پرورش می‌یابد.

وی شجاعت و شهامت را از دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) دانست و گفت: ولایت مداری و پذیرش ولایت امیرالمومنین(ع) از دیگر ویژ‌گی‌های این بانوی بزرگوار است. در واقع می‌توان گفت ایشان ضلع سوم اسلام بودند و رسالت پیامبر(ص)، ایثار علی(ع) و ولایت ایشان اضلاع اول و دوم اسلام است و ضلع سوم حضرت خدیجه(س) هستند چرا که پیامبر اسلام را حمایت کردند و در راه اسلام فداکاری به خرج داده و ثروت خود را در راستای ترویج فرهنگ اسلام اختصاص دادند.

استاد حوزه علمیه یزد بیان کرد: حضرت خدیجه(س) جزو اولین‌ها هستند به نحوی که اولین زنی که اسلام را پذیرفت، اولین زن مسلمان که با پیامبر بیعت و در نماز به پیامبر اقتدا کرد، اولین زن مسلمان که تمام ثروت خود را در راه اسلام فدا کرد، اولین زنی که در شب معراج خداوند و جبرئیل به او سلام رساندند و  اولین زنی که جلسه قرآن را در منزل خود تشکیل داده و قرآن را رواج داد.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم که به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha