کمیته سرمایه‌گذاری حوزه وقف در یزد تشکیل شود
کد خبر: 4103717
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

کمیته سرمایه‌گذاری حوزه وقف در یزد تشکیل شود

استاندار یزد بر تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری حوزه وقف تأکید کرد و گفت: در قالب این کمیته باید مسائل و موضوعات مربوط به پروژه‌های شاخص این حوزه بررسی و حل شود.

کمیته سرمایه‌گذاری حوزه وقف در یزد تشکیل شودبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی استانداری، مهران فاطمی، استاندار یزد، وقف را یکی از موضوعات مهم دینی و اعتقادی دانست و گفت: احیای وقف، احیای یکی از سنت‌های الهی بوده و باید به عنوان یک موضوع اولویت‌دار به آن نگاه و مسائل مربوط به آن دنبال شود.

وی با بیان اینکه وقف در گذر زمان و بنابر دلایلی مورد بی مهری قرار گرفته است، اظهار کرد: مظلومیت وقف، تکلیف مضاعفی برای رسیدگی فوری به مسائل و موضوعات این بخش را ایجاد می‌کند.

استاندار یزد با اشاره به انعطاف کمتر مباحث مربوط به وقف به دلیل احکام حاکم بر آن و نیت واقفان و در مقابل، الزام دستگاه‌ها به رعایت قوانین و ضوابط مجموعه خود بیان کرد: باید با خلاقیت، نبوغ  و نوآوری از قوانین به منظور ایجاد ظرفیت‌هایی برای پیشبرد هر چه بهتر مسائل حوزه وقف بهره برد.

فاطمی بر تشکیل کمیته مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با مرکز سرمایه‌گذاری شهرداری یزد، جهت رسیدن به چارچوبی به عنوان مبنای سرمایه‌گذاری‌های مشترک فیما بین این دو مجموعه تأکید کرد.

استاندار یزد ادامه داد: همزمان با اقدام مذکور، کمیته سرمایه‌گذاری در موقوفات با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل و مسائل و موضوعات مربوط به 10 پروژه شاخص این حوزه، به صورت مصداقی بررسی و حل شود.

وی با بیان اینکه در صورت لزوم، باید مصوبه‌ای از سوی دستگاه‌های نظارتی جهت تحقق اهداف و برنامه‌های این حوزه اخذ شود، اضافه کرد: به منظور ایجاد تفاهم بیشتر بین دستگاه‌ها در خصوص مباحث مربوط به وقف و موقوفات، احیای وقف و حل مسائل مربوط به آن شورای وقف استان تشکیل و جلسات آن به صورت ماهیانه برگزار شود.

انتهای پیام
captcha