برنامه‌های هفته «قرآن، عترت و نماز» مدارس در یزد اعلام شد
کد خبر: 4104917
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

برنامه‌های هفته «قرآن، عترت و نماز» مدارس در یزد اعلام شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آغاز هفته بزرگداشت «قرآن، عترت و نماز» در مدارس، برنامه‌های این هفته را اعلام کرد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس اظهار کرد: برنامه‌های این هفته از امروز، 15 آذرماه و با شعار «مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مدارس» آغاز و تا 22 آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه، 15 آذرماه به نام «قرآن، برنامه سعادت» نامگذاری شده و در این روز آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاه و برگزاری محافل انس با قرآن را خواهیم داشت.

غفاریان با اشاره به نامگذاری روز چهارشنبه، ۱۶ آذرماه به نام «مدیحه‌سرایان تعلیم و تربیت؛ ستایشگران اهل بیت(ع)» از برگزاری جلسات گفتمان‌های دینی و امام‌شناسی در مدارس، کانون‌ها و مراکز دارالقرآن خبر داد و گفت: روز پنج شنبه، ۱۷ آذرماه به نام «سبک و سیره فاطمی(س)؛ الگوی دانش‌آموز ایرانی» نامگذاری شده که برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف، بزرگداشت ایام فاطمیه، حضور در گلزار شهدا و بیعت با آرمان‌های آنها را از جمله برنامه‌های این روز برشمرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: روز جمعه، ۱۸آذرماه به نام «نماز جمعه؛ میعادگاه خانواده منتظر» نامگذاری شده و برنامه‌های این روز می‌توان به حضور باشکوه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در نماز جمعه، سخنرانی رؤسا و معاونان در نماز جمعه و ارائه گزارش از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی ادامه داد: روز شنبه، ۱۹ آذرماه به نام «نهج‌البلاغه؛ رساترین سخن» و روز نهج‌البلاغه نامگذاری شده است و معرفی نهج‌البلاغه و ایجاد نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی، تقدیر از دانش‌آموزان برتر، اساتید و خیران قرآن، عترت و نماز از برنامه‌های این روز است.

غفاریان با اشاره به نامگذاری روز یکشنبه، ۲۰ آذرماه به نام «صحیفه سجادیه؛ راهنمای زندگی و روز صحیفه سجادیه» بیان کرد: برنامه‌های این روز در قالب معرفی صحیفه سجادیه و برگزاری محافل انس با قرآن در ادارات اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه، ۲۱ آذرماه به نام «احکام الهی در خانواده ایرانی و روز احکام» نامگذاری شده و حضور مبلغان و آموزش عملی نماز در مدارس رقم خواهد خورد. همچنین روز سه شنبه، ۲۲ آذرماه به نام «خانواده مهدوی؛ محمل تربیت منتظران حقیقی و روز انتظار و مهدویت» نامگذاری شده و ثبت‌نام مسابقه کتابخوانی عطر انتظار، جلسات گفتمان مهدوی و پاسخ به شبهات از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ طرح تلاوت قرآن کریم در ادارات آموزش و پرورش در آغاز وقت اداری، تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی بویژه حافظان قرآن، خادمان و افراد مؤثر  در تربیت قرآنی دانش‌آموزان، برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت و نماز  و معرفی دستاوردها و فعالیت‌های مراکز دارالقرآن و فروش محصولات قرآنی مورد نیاز و ... را از دیگر اقدامات در این هفته برشمرد.

غفاریان؛ تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم، عترت(ع) و فرهنگ اقامه نماز، زمینه‌سازی برای انس بیشتر دانش‌آموزان و همکاران با قرآن، عترت و نماز، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاه و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای برتر قرآنی، مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع)‌و احکام دینی در برابر تهاجم فرهنگی را از اهداف اجرای برنامه‌های این هفته دانست.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم تصریح کرد: انتظار می‌رود حداقل یک هزار مدرسه میزبان محافل انس با قرآن باشند.

انتهای پیام
captcha