افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان یزد
کد خبر: 4105119
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان یزد

نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار یزد در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد، شب گذشته، 15 آذرماه با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، مهران فاطمی استاندار و جمعی از مسئولان در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد گشایش یافت.

مهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه این مراسم، برگزاری این نمایشگاه را ویترین «توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری» و «می‌شود و می‌توانیم» دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای جوانان و جامعه دانشگاهی استان، می‌توان با حمایت و هدایت درست این ظرفیت‌ها تمام نیازهای بخش صنعت استان را با اتکا به دانش و تخصص نیروهای بومی تأمین کرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی استان پیوند اکوسیستم علم و فناوری با حوزه صنعت و معدن است بیان کرد: امید است در پرتو رویکردها و برنامه ریزی‌های استان در این حوزه، شاهد توسعه استان بر مبنای علم، فناوری و پژوهش‌های عالمانه باشیم.

استاندار یزد به عزم جدی استان جهت حمایت از تمامی شرکت‌های فعال در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: شاه کلید ایجاد جهش ویژه در سطح ملی و استانی، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای این حوزه، حمایت از مجموعه‌های فعال در این اکوسیستم و نیز حرکت دقیق، عالمانه و مجاهدانه در حوزه علم و فناوری است.

فاطمی در پایان اضافه کرد: به منظور پیگیری و حل مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان، به صورت اختصاصی نشست‌هایی با مدیران عامل این شرکت‌ها برگزار و مسائل آن‌ها به صورت مصداقی بررسی و تصمیمات لازم اخذ می‌شود.

یادآور می‌شود در این نمایشگاه بیش از ۵۰ شرکت‌کننده از سازمان‌ها و ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی در حوزه‌های پژوهش و فناوری با محوریت فعالیت‌های دانش‌بنیان به مدت چهار روز به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در نمایشگاه یزد می‌پردازند.

این نمایشگاه تا ۱۸ آذرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha