مرکز اجلاس تخصصی سرمایه‌گذاری در استان یزد ایجاد شود
کد خبر: 4105408
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

مرکز اجلاس تخصصی سرمایه‌گذاری در استان یزد ایجاد شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با تأکید بر ایجاد مرکز اجلاس تخصصی سرمایه‌گذاری در استان گفت: این مهم باید در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و به نفع منافع مردم انجام شود.

نشست رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا پاکدل، رئیس سازمام سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد، در حاشیه تور رسانه‌ای از طرح‌های این سازمان اظهار کرد: ۹۴ درصد سرمایه‌گذاری توسط این سازمان در زمینه طرح‌های عمرانی و کمتر از ۶ درصد مربوط به سایر موارد و حوزه خدمات است.

وی تحول در حوزه سرمایه‌گذاری را از رویکردهای اصلی این نهاد خواند و گفت: در این زمینه برنامه‌های مختلفی طراحی و در دست اجراست تا ان‌شاءالله به نتیجه مطلوب دست یابیم، البته تلاش می‌شود ظرفیت‌های مغفول مانده شهری را به فرصت‌هایی برای توسعه این شهر میراث جهانی تبدیل کنیم.

پاکدل با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائل امروز شهرداری‌ها درآمدهای پایدار است ادامه داد:  قانون درآمدهای پایدار در مجلس مطرح شده و بسترهای درآمدی گسترده از محل ردیف‌ها و ساختارهایی که بر مردم فشار اقتصادی نیاورد، ایجاد شده است.

وی تدوین اطلس سرمایه‌گذاری شهرداری را از جمله شاخص‌ترین اقدامات در دستور کار سازمان سرمایه گذاری یزد اعلام کرد و افزود: سعی داریم بزرگان صنعت استان یزد را پای کار مدیریت شهری بیاوریم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد، ایجاد واحد تحقیقات حرفه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری، ایجاد گروه‌های تمرکزی از نخبگان با هدف ورود ایده‌های نو، ورود به سرمایه گذاری‌های خارجی با رویکرد استفاده از خواهرخواندگی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و با تأکید بر ایجاد مرکز اجلاس تخصصی سرمایه گذاری در استان گفت: این مهم باید در راستای حمایت از سرمایه گذاران خارجی و به نفع منافع مردم این شهر میراث جهانی انجام شود.

مرکز اجلاس تخصصی سرمایه‌گذاری در استان یزد ایجاد شود

ساخت اولین هتل بادگیر خاورمیانه در یزد

وی در پاسخ به سؤالی با اشاره به اینکه این سازمان ۶ طرح بزرگ مشارکتی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد افزود: ساخت پارکینگ وسایل نقلیه سنگین، مجتمع گردشگری، تجاری و تفریحی «شمس»، مجتمع مسکونی و ساختمان پزشکان از جمله این طرح‌ها است. البته برخی از طرح‌ها حدود ۱۰ سال است که بلاتکلیف مانده‌اند و این زمان‌بر شدن طرح‌ها موجب شده نگاه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری منفی شود و از ادامه طرح منصرف شوند.

پاکدل در بازدید خبرنگاران از طرح مجتمع گردشگری، تجاری و تفریحی «شمس» با نام قدیم ارگ گفت: این مجتمع در مساحت ۱۲۳ هزار متر مربع و 13 طبقه در حال ساخت است و اولین هتل بادگیر خاورمیانه به حساب می‌آید که شامل گردشگری، تفریحی، تجاری، هتل، شهربازی، هایپرمارکت، تالار، رستوران و دیگر بخش‌ها است.

مرکز اجلاس تخصصی سرمایه‌گذاری در استان یزد ایجاد شود

ساخت مجتمع پزشکان در یزد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با اشاره به ساخت مجتمع پزشکان یزد گفت: این طرح با کاربری درمان و پزشکی طراحی‌ شده و به دنبال بهره‌برداری آن خدمات جامعی به بیماران ارائه خواهد شد.

محمدحسن عیوقی، مدیر این مجتمع نیز در این بازدید گفت: این مجموعه بالغ بر ۳۸ هزار مترمربع زیربنا دارد که در هشت طبقه شامل سه طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و چهار طبقه ساختمان پزشکان در حال ساخت است و دارای تمام امکانات درمانی اعم از مطب‌های پزشکان، کلینیک، آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش‌های مختلف درمانی است.

عیوقی؛ آغاز عملیات اجرایی این طرح را سال 1396 اعلام کرد و ادامه داد: وقفه در اجرای این طرح به دلیل تغییر سرمایه‌گذار، تغییر سازه و مشکلات قضایی بوده که از یک سال پیش مجدداً فعالیت آن آغاز شده است و با توجه به اینکه این ساختمان در مرکز شهر ساخته می‌شود، سه طبقه آن برای پارکینگ در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود طرح مسکونی شهرآرای یزد با ساخت حدود ۷۰۰ واحد از دیگر طرح‌هایی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت. 

انتهای پیام
captcha