قرآن بهترین همدم انسان در سختی‌هاست
کد خبر: 4107706
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

قرآن بهترین همدم انسان در سختی‌هاست

بانوی حافظ قرآن گفت: تا زمانی که در کنار قرآن و با قرآن باشیم، احساس شادی و مسرت می‌کنیم مخصوصاً در زندگی‌های کنونی که علی رغم تمام رفاهیات و امکانات، اکثر خانواده‌ها دچار مشکلات و ناراحتی‌های روحی و روانی هستند، قرآن بهترین همدم و مشاور است.

قرآن کریمارزش و بهای حافظان قرآن علاوه بر نزد خدا در میان اجتماع نیز حائز اهمیت است زیرا کسی که با قرآن مأنوس است، چنانکه قرآن را با تأنی و توجه به معانی آن حفظ کند، به مرور زمان معانی قرآن در جان و جسم او نفوذ کرده و تمامی اعمال و رفتار او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بویژه اینکه حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات دست کم روزی چند دفعه به قرائت قرآن بپردازد.

ایکنای یزد با توجه به اهمیت این موضوع و با هدف معرفی فعالان حوزه حفظ به مصاحبه‌هایی با حافظان قرآن کریم در سطح استان می‌پردازد. در این راستا با سکینه حیدری‌پور، بانوی بافقی حافظ ۱۵ جزء قرآن به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

وی با اشاره به نحوه ورودش به حفظ قرآن کریم گفت: از سال ۹۴ حفظ قرآن کریم را از طریق پیشنهاد یکی از اقوام که خود به حفظ قرآن مشغول بودند، شروع کردم. همچنین تشویق خانواده مخصوصاً همسرم و اشتیاق و علاقه قلبی که به کارهای قرآنی داشتم باعث شد به حفظ قرآن روی بیاورم.

حیدری‌پور که توانسته 15 جزء قرآن کریم را حفظ کند افزود: حفظ 15 جزء تقریباً ۶ سال به طول انجامید، البته به دلیل برخی مشکلات در زمان حفظ مجبور بودم حفظ را قطع کنم.



این بانوی حافظ قرآن گفت: لازم بذکر است که حفظ قرآن را زیر نظر مؤسسه «حج» و اوقاف شهرستان بافق شروع کردم. مربی مؤسسه هم فردی دلسوز و فعال بود که تقریباً هفته‌ای دو جلسه کلاس داشتیم. کیفیت کلاس‌ها هم عالی بود. اکنون روزانه دو ساعت برای مرور محفوظات وقت می‌گذارم.

حیدری‌پور در پاسخ به سؤال ایکنا در زمینه بهترین سن برای حفظ قرآن بیان کرد: حفظ قرآن مختص سن خاصی نیست، ولیکن به‌طور کلی سن نوجوانی بهترین سن برای حفظ قرآن است چون در این سن دغدغه و مسئولیت کمتری وجود دارد. به طوری که من از سن ۳۷ سالگی شروع به حفظ کردم و به خاطر مشکلات زندگی نتوانستم آنطور که باید و شاید مرور و مباحثه داشته باشم.

وی در پاسخ به این سؤال در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای آینده دارید اضافه کرد: به امید خدا و توفیق امام زمان(عج) بتوانم این راه را ادامه دهم و علاوه بر حفظ قرآن، عامل به قرآن نیز باشم. همچنین بتوانم در کنار حفظ، در کلاس‌های تفسیر نیز شرکت کنم.

این بانوی حافظ قرآن کریم با اشاره به فعالیت قرآنی اعضای خانواده گفت: دخترم در سن ۱۰ سالگی شروع به حفظ قرآن کرد و اکنون مشغول حفظ سوره واقعه است و تاکنون توانسته ۵۰ آیه از این سوره را حفظ کند و همسرم نیز در کلاس‌های تفسیر قرآن شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به تأثیرات قرآن در زندگی‌اش بیان کرد: قرآن در زندگی‌ام نور و برکت بوده و تا زمانی که در کنار قرآن و با قرآن باشیم، احساس شادی و مسرت می‌کنیم مخصوصاً در زندگی‌های کنونی که علی رغم تمام رفاهیات و امکانات، اکثر خانواده‌ها دچار مشکلات و ناراحتی‌های روحی و روانی هستند، قرآن بهترین همدم و مشاور است.

انتهای پیام
captcha