برگزاری جلسه هماهنگی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» در یزد
کد خبر: 4107735
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴

برگزاری جلسه هماهنگی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» در یزد

جلسه هماهنگی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» ویژه مؤسسات مجری در اتحادیه قرآنی استان یزد برگزار شد.

جلسه هماهنگی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ»به گزارش ایکنا از یزد، جلسه هماهنگی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» ویژه مؤسسات مجری این طرح، 26 آذرماه در اتحادیه قرآنی استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در این نشست گفت: خوشبختانه مؤسسات قرآنی توانمند استان در این طرح ثبت‌نام کردند و امیدواریم این توانمندی‌ها به منصه ظهور برسد و شاهد تربیت 4000 حافظ به نیت 4000 شهید استان در طول چهار سال باشیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری مؤسسات معین با مؤسسات مجری را می‌طلبد افزود: ان‌شاءالله در این طرح شاهد هم‌افزایی مؤسسات، دارالقرآن‌ها و خانه‌های قرآن باشیم و نتیجه این هم‌افزایی و همکاری تربیت چهار هزار حافظ کل قران کریم باشد.

مطهریان گفت: این حرکت به عنوان ابرپروژه فرهنگی عمل‌محور است و صرفاً برای ارائه آمار مطرح نمی‌شود و بر اساس ضوابط تعریف شده در طول اجرای این طرح حافظ تربیت و در آزمون‌هایی شرکت و بر اساس آن هدایای نقدی را دریافت می‌کند. در قالب این طرح علاوه بر حمایت از مؤسسه، حافظان نیز مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد نیز در این نشست اجرای این طرح را حرکت بزرگ فرهنگی ـ قرآنی در سطح استان و حتی کشور دانست و اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم فرمایش رهبر انقلاب در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را محقق کنیم.

وی ادامه داد: حضور هر چه بیشتر مؤسسات و همت آنان در اجرای این طرح حائز اهمیت است که می‌تواند تحول فرهنگی در سطح استان و کشور ایجاد کند و ان‌شاءالله با اجرای این طرح و با حمایت و تأکید استاندار محترم حرکتی نو در عرصه قرآنی کشور به وجود آید و یزد بتواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

روح‌الله مطهریان، دبیر اجرایی این طرح نیز در این نشست با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان مؤسسات در این طرح گفت: بیش از 120 مؤسسه، خانه قرآن و دارالقرآن آموزش و پرورش در این طرح ثبت‌نام کردند که از بین آنها 36 مؤسسه پس از کسب حد نصاب لازم به‌عنوان مؤسسات مجری طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» انتخاب شدند.

وی از شروع آموزشی این طرح همزمان با دهه فجر در قالب همایش بزرگ قرآنی با حضور افراد مرتبط با این طرح خبر داد و اضافه کرد: از مؤسسات مجری درخواست داریم تمام هم و غم خود را در جهت دعوت و شرکت حافظان قرآن کریم در این مراسم بگذارند.

یادآور می‌شود در ادامه به سؤالات و ابهامات مدیران در خصوص این طرح پاسخ داده شد و در پایان با اهدای لوح تقدیر از حضور مؤسسات مجری تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha