آغاز ثبت‌نام قرآن‌آموزان طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» در یزد
کد خبر: 4113285
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

آغاز ثبت‌نام قرآن‌آموزان طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» در یزد

رئیس ستاد اجرایی طرح بزرگ «۴۰۰۰ حافظ کل قرآن کریم به پاس آرمان ۴۰۰۰ شهید» استان یزد از آغاز ثبت‌نام قرآن‌آموزان در این طرح خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا ۱۵ بهمن‌ماه ادامه دارد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزدحجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، رئیس ستاد اجرایی طرح بزرگ «چهار هزار حافظ کل قرآن کریم به پاس آرمان چهار هزار شهید استان یزد» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به روند ثبت‌نام قرآن‌آموزان در این طرح گفت: هر روزی که می‌گذرد، ذهن ما انسان‌ها اطلاعات جدید آن روز را در خودش ثبت می‌کند و همین اطلاعات هستند که شخصیت و آینده انسان‌ها را می‌سازد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر خوب بنگریم متوجه می‌شویم که به خاطرسپاری و حفظ آیات نورانی کتاب آسمانی قرآن در ذهن هر انسانی، می‌تواند در درازمدت چه تأثیر شگفت‌انگیزی را بر هویت و سرنوشت او قرار دهد.

مطهریان افزود: در همین راستا، طرح بزرگ بالندگی «4000 حافظ قرآن کریم به پاس آرمان 4000 هزار شهید استان یزد» در دستور کار قرار گرفت و طبق پیشنهاد و حمایت مهران فاطمی، استاندار محترم و پیگیری اتحادیه قرآنی، یزد، اولین استان برگزارکننده این طرح حفظ کل قرآن است. اما اجرای این طرح نه تنها به دست افراد خاص این حوزه، بلکه توسط تمام مجموعه‌های فرهنگی - قرآنی و مردمی استان یزد که ظرفیت برگزاری کلاس حفظ قرآن را دارند، صورت می‌گیرد تا با عنایت الهی طرح «۴۰۰۰ شهید، ۴۰۰۰ حافظ»، حتی در روستاهای کوچک هم به اجرا برسد و نهایتاً به عنوان الگویی قابل اجرا در کل کشور معرفی شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد گفت: هدف از اجرای این طرح، حفظ به تنهایی نیست، بلکه حفظ همراه با تدبر در مفاهیم کاربردی و قابل اجرا در زندگی امروز است که در قالب بسته‌های آموزشی متنوع در اختیار قرآن آموزان عزیز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای شرکت در این طرح، افرادی که علاقه‌مند به کسب عنوان پر برکت حافظ کل قرآن کریم هستند، وارد سامانه ثبت‌نام به آدرس https://hefzyazd.ir/index.php شده و اطلاعات کامل را برای یکی از مؤسسات قرآنی استان، البته به انتخاب خود شخص ثبت می‌کنند که افراد بعد از ثبت‌نام وارد لیست انتظار آن مؤسسه می‌شوند. سپس مؤسسات قرآن آموزان را کلاس‌بندی کرده و مربی متخصص حفظ به افراد اختصاص می‌یابد و فرایند آموزشی آغاز می‌شود.

مطهریان افزود: همچنین هدایای نقدی‌ توسط برگزارکنندگان این طرح، برای قرآن آموزان در نظر گرفته شده که بعد از اتمام هر جزء و قبولی در آزمون‌‌ها به قرآن‌آموز اهدا می‌شود و این هدیه تا پایان حفظ کل و جزء به جزء به قرآن‌آموز تقدیم خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد با اشاره به ویژگی منحصربه فرد طرح قرآنی تربیت 4000 حافظ کل گفت: بعد از ثبت‌نام هر قرآن‌آموز، یکی از شهدای والامقام استان به هر فرد اختصاص داده می‌شود که از ابتدای حفظ تا پایان حفظ کل قرآن کریم، این مسیر با ارتباط معنوی بین قرآن‌آموز و شهید، هموارتر و پربرکت‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان تا 15 بهمن‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند یادآور شد: مراحل اجرایی این طرح همزمان با دومین سفر حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور به استان یزد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha