اقدام اروپا علیه سپاه پاسداران مبارزه با ایران قوی است
کد خبر: 4115902
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

اقدام اروپا علیه سپاه پاسداران مبارزه با ایران قوی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به قرار گرفتن سپاه پاسداران از سوی پارلمان اروپا در فهرست گروه تروریستی، گفت: مهمترین دلیل آنها از این اقدام، مبارزه با ایران قوی است که قسمتی از جنگ ترکیبی به حساب می‌آید. 

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 30 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، به فضلیت این ماه اشاره کرد و گفت: روایت است پیامبر اسلام(ص) وقتی ماه رجب فرا می‌رسید اصحابشان را گردهم می‌آوردند و در خطبه‌ای بیان می‌کردند: «ماه بزرگ و مبارکی بر شما وارد شد، ماهی که پیوسته منشأ ریزش الهی است، مگر بر بنده‌ای که مشرک و بدعت‌گذار باشد.»

وی با اشاره به قرار گرفتن مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی پارلمان اروپا به‌عنوان گروه تروریستی، افزود: دشمن در این اقدام اهدافی دارد که می‌توان در برنامه‌ها و تاکتیک‌های آن مشاهده کرد و علاوه بر اینکه در برابرش مقابله می‌کنیم، آماده باشیم که تنها تدافعی عمل نکنیم و تهاجمی نیز به میدان بیاییم.

مدرسی؛ ایجاد فضای دو قطبی در سطوح مسئولان سیاسی کشور و تشدید فشارهای معیشتی و تحت تأثیر قرار دادن جامعه ما با امر دوگانه سپاه و معیشت را از جمله اهداف دشمنان دانست و ادامه داد: هدف دیگر آنها هم‌افزایی و هم راستایی صددرصدی با صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها برای فشار حداکثری است و انگیزه دیگر هزینه‌سازی برای دولت انقلابی است که بر مواضع حق و اصولی خود ایستادگی دارد و مقاومت می‌کند.

وی افزود: اما حقیقت این است که مهمترین دلیل آنها مبارزه با ایران قوی است که قسمتی از جنگ ترکیبی به حساب می‌آید. حمایت ما از سپاه حمایت بسیار قطعی است و محکومیت پارلمان اروپا نیز بسیار شدید است، بنابراین برای حمایت از سپاه باید پایگاه‌ها را پیش از پیش تقویت کنیم و عزیزان سپاه و فعالیت‌های آنها را مورد تکریم قرار دهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اروپایی‌هایی که در قالب و نقش پلیس بد با کمک آمریکایی‌ها عمل می‌کنند، نقشه درستی را می‌کشند اما محاسبات آنها غلط است و می‌خواهند همچنان بازار ارز و طلا را ملتهب نگه دارند و ملت را ملتهب ببینند در حالیکه که ملت هوشیار و بصیر ما این چنین نخواهند بود و روشن، بانشاط و استوار در حال ادامه مسیر است. بر این باور هستیم که این سیاست از دور خارج شده اروپایی‌ها یک سیاست شکست خورده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بخش مرکزی باید در زمینه مدیریت مصرف گاز به‌ویژه مصارف گلخانه‌ای اصلاح و تغییر مشعل‌ها در دستور کار قرار گیرد تا مصرف کاهش یابد. دولت نیز باید در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی کند، تنظیم کاشت و برداشت در فصل زمستان که مصرف گاز زیادتر است برنامه‌ریزی به فصول دیگر متمرکز شود.

وی ادامه داد: قیمت گوشت و شرایط عرضه آن دارای اهمیت است چراکه هم تولیدکنندگان و هم مصرف کننده هر دو نگران هستند و حدود 120 هزارتومان در هفته اخیر در استان یزد به قیمت گوشت اضافه شده و عمده مشکل هم تأمین خوراک دام است که سخت و گران به‌دست تولیدکننده می‌رسد و حدود 70درصد آن از خارج کشور وارد می‌شود و این وابستگی را ایجاد کرده است.

مدرسی افزود: حذف ارز 4200 تومانی باعث شده خوراک دام از 3 هزار و پانصد تومان به 14 هزارتومان افزایش پیدا کند، افزایش قیمت انرژی و دستمزد حدود 57 درصد رشد داشته که یکی دیگر از عوامل است، صادرات و قاچاق دام عامل دیگر افزایش قیمت گوشت است و از طرفی اتحادیه‌ها مرتب القا کردند، مازاد تولید داریم و درخواست صادرات داشتند و به هر حال این شرایط به وجود آمده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی از نکاتی که دولت باید توجه داشته باشد حذف دلالان است و حمایت از عرضه نهاده‌های دامی با قیمت مناسب باید صورت گیرد. جلوگیری از قاچاق و صادرات بی رویه نیز ضرورت دارد.

انتهای پیام
captcha