بهره‌برداری از 114 پروژه به‌مناسبت دهه فجر در شهرستان یزد
کد خبر: 4119305
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

بهره‌برداری از 114 پروژه به‌مناسبت دهه فجر در شهرستان یزد

فرماندار یزد از افتتاح ۱۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۶۷ میلیارد تومان در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 86 پروژه شهری و 28 پروژه روستایی است.

سید محمدرضا مدرسی، فرماندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سید محمدرضا مدرسی، فرماندار یزد، 13 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر گفت: به مناسبت دهه فجر 114 پروژه اعم از 86 پروژه شهری و 28 پروژه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۶۷ میلیارد تومان در سطح شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدرسی با اشاره به اهتمام این نهاد بر مسائل فرهنگی بویژه در حوزه خانواده، جوانی جمعیت، حجاب و ... گفت: در دولت سیزدهم مباحث فرهنگی مورد تأکید قرار گرفته و بیشترین گام در این مسیر برداشته شده است. متأسفانه مبارزه نابرابری وجود دارد که رسانه‌های غربی در تلاش برای استحاله فرهنگ غنی ما هستند و به بهانه‌های مختلف ارزش‌های ما را مورد حمله قرار می‌دهند.

فرماندار یزد در مورد اولویت کاری این نهاد گفت: سند یزد نوین در حوزه‌های پانزده گانه در اولویت برنامه‌های شهرستان است و همچنین در نهضت ملی مسکن در شهرستان یزد 38 هزار واحد باید انجام شود که هشت هزار واحد انجام شده و تعدادی دیگر نیز برای اولین بار در کشور به صورت ویلایی انجام می‌شود و پردیس زندگی در حاشیه یزد و حسن آباد و بخش زارچ انجام خواهد شد.

فرماندار یزد در پاسخ به سوالی در زمینه صفوف طولانی نانوایی‌های شهر یزد گفت: پس از مردمی سازی یارانه‌ها بیشترین مصرف مردم به سمت غلات سوق یافت و با قرار گرفتن خشکه پزی‌ها در بخش صنف و صنعت، تفاضا در بخش خبازی‌های شهر یزد ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مشکلات کشوری در پرداخت یارانه آرد خبازی‌ها، گفت: با این حال علاوه بر تشدید مقابله با قاچاق آرد، نظارت‌ها و رصد ۵۳۷ نانوایی سطح شهر به صورت روزانه از طریق سامانه تشدید شده است ولی در مجموع طی دو ماه گذشته وضعیت به مراتب بهتری را در مرکز استان شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان یزد با اشاره به افزایش صدور مجوز نانوایی‌ها از سوی اتحادیه گفت: ۳۰ محور نیازمند ایجاد نانوایی در شهر یزد شناسایی شده که در این باره ۶۰ متقاضی مراجعه و تاکنون برای ۱۲ نفر مجوز صادر شده است.

مدرسی بیان کرد: برای کاهش طول صفوف نیز برای حداکثر تعداد نان مورد نیاز متقاضیان سقف تعیین شد و از نانوایی‌ها خواسته شد تا از سهمیه آرد مردم برای رستوران‌ها و بیمارستان‌ها و سایر مراکز پخت نکنند.

انتهای پیام
captcha