جای خالی آموزش صحیفه سجادیه در حوزه کودک احساس می‌شود
کد خبر: 4120051
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

جای خالی آموزش صحیفه سجادیه در حوزه کودک احساس می‌شود

مسئول مؤسسه «نور ظاهر» استان یزد با بیان اینکه متأسفانه در حوزه کودک و صحیفه سجادیه زیاد کار نشده و جای خالی دوره‌های آموزشی در این حوزه احساس می‌شود از برگزاری دوره‌ای به همت این مؤسسه خبر داد.

اکرم شعبانی‌زاده، مسئول مؤسسه قرآن و عترت نور ظاهر استان یزداکرم شعبانی‌زاده، مسئول مؤسسه قرآن و عترت نور ظاهر استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه متأسفانه در حوزه صحیفه سجادیه، کودک و دعا زیاد کار نشده و جای خالی دوره‌های آموزشی در این حوزه احساس می‌شود، گفت: هنگامی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور داشتم، با تعداد زیادی از غرفه‌داران و همچنین ناشران صحبت کردم اما در اکثر غرفه‌ها اثری در حوزه صحیفه سجادیه و کودک و دعا مشاهده نکردم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتقاد دارم کودکان با دعا با قرآن کریم انس می‌گیرند و دعا سرآغازی بر تربیت دینی است و همچنین این مؤسسه آموزش دعا را در اولویت آموزش‌ها دارد، تصمیم گرفتم دوره تربیت‌ مربی «صحیفه سجادیه، کودک و دعا» را در استان برگزار کنم.

شعبانی‌زاده افزود: بدین ترتیب این دوره با حضور 130 نفر از بانوان و آقایان فعال در حوزه کودک برگزار و خوشبختانه از شهرستان‌های یزد، ابرکوه، میبد، اردکان و حتی اهواز و تبریز نیز حضور یافتند که زیر نظر غلامرضا حیدری ابهری و علیرضا سبحانی‌نسب اساتید این حوزه، آموزش‌ها را به صورت حضوری و مجازی فراگرفتند.

مسئول مؤسسه قرآن و عترت نور ظاهر استان یزد گفت: خوشبختانه و بنا به اظهار شرکت‌کنندگان دوره به صورت کاربردی برگزار و مورد استفاده بزرگواران قرار گرفت. در نهایت در مراسمی با حضور حسین دشتی و نجم‌الهدی، مسئول و کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گواهینامه‌های صحیفه‌پژوهان اعطا و 5 نفر به عنوان ارائه برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بزرگسالان با اولویت کتب درسنامه صحیفه سجادیه و دعای ۲۰ صحیفه «مکارم اخلاق» گفت: صحیفه‌پژوهان این مؤسسه همچنین توانسته‌اند در مسابقات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمرات عالی را کسب کنند.

شعبانی‌زاده بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین دوره‌هایی در زمینه تولید محتوا و کاربردی بودن آموزش‌ها، نه تنها در سطح استان بلکه در کشور در زمینه معرفی امام سجاد(ع) گام‌های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به عنایت امام سجاد(ع) و تلنگری که باعث شد در این حوزه گام بردارد گفت: سال 1383 در یکی از مهدهای قرآنی یزد فعالیت می‌کردم، نزدیک شهادت امام سجاد(ع) برای فضاسازی مهد اقدام شد و بنده در این فضاسازی به مشکلی برخورد کردم و چشمم آسیب دید، بعد از مراجعه به بیمارستان خوشبختانه مشکل رفع شد و به لحاظ بینایی با مشکلی مواجه نشدم، از آن موقع تصمیم گرفتم در زمینه صحیفه سجادیه و معرفی شخصیت امام سجاد(ع) بویژه در بین کودکان فعالیت داشته باشم. امیدوارم بتوانم در این مسیر آنچه مدنظر دارم محقق شود.

انتهای پیام
captcha