انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا به پیروزی رسید
کد خبر: 4121137
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا به پیروزی رسید

امام جمعه یزد گفت: انقلاب اسلامی در امتداد مبارزات ائمه اطهار(ع) و نهضت عاشورا در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید و قومی که در ظلمات طاغوت غرق بود، ظرف چند روز به دست خدا آزاد شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 21 بهمن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: چهار حاکم طی 35 سال یک لحظه این امام بزرگوار را راحت نگذاشتند و بیشترین مبارزه را امام موسی کاظم (ع) در برابر ستمگران داشتند.

ناصری با بیان اینکه این امام همام در مسیر مبارزه، لحظه به لحظه با یاد خدا پیش رفت، عنوان کرد: ایشان در عین حالی که سال‌ها در زندان بود، در مورد برنامه‌ریزی برای ترویج دین اسلام لحظه‌ای غافل نشد و همواره به یاد خدا و به عبادت پروردگار مشغول بود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار کرد: حرکت امام خمینی(ره) در مبارزات انقلاب و خارج کردن مردم از ظلمت و حرکت دادن آنها به سوی نور، مصداق آیه «لقد ارسلنا موسی بایاتنا ....» است. دستور خدا به حضرت موسی این است که بندگان مرا از بندها رهایی دهد و آنها را به سوی نور هدایت و از طاغوت اجتناب کند، و این همان اقدامی است که امام خمینی(ره) به تبعیت از قیام امام حسین(ع) انجام داد و خداوند نیز طاغوت‌ها را زدود، حاکمیت غیر از خدا را بر داشت و حاکمیت الله حاکم شد. این نهضت از چند قرن پیش توسط ائمه اطهار(ع) آغاز و توسط آنها پیگیری شد و در نهایت نیز انقلاب اسلامی در امتداد مبارزات ائمه اطهار(ع) و نهضت عاشورا در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید.

خطیب جمعه یزد اضافه کرد: این پیروزی به دست خدا رقم خورد و قومی که در ظلمات طاغوت غرق بود، ظرف چند روز به دست خدا آزاد شد.

وی با بیان اینکه برای تداوم انقلاب اسلامی، تقوا، صبر و مقاومت و پایداری نیاز داریم، عنوان کرد: وقتی در مسیر خدا قرار گرفتیم باید به بندگان خدا خدمت کنیم و با اتحاد و توکل و اعتماد به حق، در این مسیر قدم برداریم.

ناصری افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد بود و امام خمینی(ره) نیز بر اتحاد تأکید داشت و حرکت در مسیر نیز همواره مورد تأکید بود و در شرایطی که هدف و مقصود یکی باشد، اتحاد برقرار است زیرا همه به یک مقصد و آن هم قرب الهی و تعالی حرکت می‌کنند. وحدت واقعی یعنی قلب همه شما برای یک چیز بتپد و آن، اسلام است.

امام جمعه یزد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی به اصول خود به شدت پایبند است و با خطوط اصلی خود هرگز بی‌مبالاتی نمی‌کند و برایش مهم است چرا بماند و چگونه بماند. چرایی ماندن ما به دلیل پیاده‌سازی احکام الهی است و چگونه ماندن ما در سایه تلاش در مسیر پیشرفت فرهنگ، اقتصاد و تمامی ابعاد زندگی بشر، میسر است.

وی از همه مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی 22 بهمن با انسجام و وحدت حضور داشته باشند و صبر، تقوا، توکل و مقاومت را پیشه خود کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گرانی‌هایی که در جامعه وجود دارد، افزود: بارها گفته‌ام که امکان تولید خوراک دام که شامل چهار نهاده است، در کشور وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه خودکفا باشیم و اگر این اتفاق بیفتد و جهاد کشاورزی استان‌ها با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به میدان بیایند، می‌توانیم در این زمینه خودکفا باشیم تا گوشت و مرغ تا این حد گران نشود.

وی همچنین در مورد عفو رهبری نیز بیان کرد: مدیریتی که رهبری در این نا آرامی‌ها داشتند، یک مدیریت آگاهانه، مدبرانه و پدرانه بود زیرا همه رسانه‌های دنیا جمع شدند تا هزاران دروغ را سر هم کنند و به مردم تحویل دهند اما رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که در این آشوب‌ها عده‌ای مزدور و عده‌ای فریب‌خورده هستند.

انتهای پیام
captcha