3 فرمان حجاب به زنان در قرآن کریم
کد خبر: 4132090
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
امام جمعه شاهدیه تبیین کرد

3 فرمان حجاب به زنان در قرآن کریم

حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری با اشاره به اینکه خداوند در قرآن با سه بیان فرمان حجاب به زنان داده است، گفت: مهمترین دلیل بر حرمت کشف حجاب از نظر شرعی، آیات نورانی قرآن کریم است، هرچند دلیل عقلی و روایتی هم فراوان است، لیکن در پاسخ کسانی که می‌گویند مسئله حجاب کجای قرآن آمده است، ما دلیل حجاب را از قرآن می‌آوریم.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 18 فروردین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به 21 فروردین، سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود چهل و چهار سال از تأسیس این نهاد می‌گذرد و در طول این سال‌ها خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: وظیفه داریم به ندای امام راحل که فرمود: «اینجانب حسابی به شماره 100 در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند، دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند» پاسخ دهیم.

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مرجع عظیم‌الشأن عالم اسلام فرمود: «کشف حجاب هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی.» بیان کرد: حرام شرعی آن است که انسان کاری را بر خلاف دستورات دینی انجام دهد. در چنین مواردی علمای دین و مجموعه‌های فرهنگی کشور وظیفه دارند که مردم را با حلال و حرام خدا آشنا کنند. مهمترین دلیل بر حرمت کشف حجاب از نظر شرعی، آیات نورانی قرآن کریم است. هرچند دلیل عقلی و روایتی هم فراوان است، لیکن در پاسخ کسانی که می‌گویند مسئله حجاب کجای قرآن آمده است، ما دلیل حجاب را از قرآن می‌آوریم.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم با سه بیان فرمان حجاب به زنان داده است افزود: همان گونه که در آیه 31 نور فرمود: «وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا، زینت خود را آشکار نکنید» لذا اگر زنی بخواهد زینت‌هایش آشکار نشود باید حجاب کامل داشته باشد، زیرا موی سر زینت زن است. گردنبند و النگو و گوشواره‌ها همه زینت زن است. دوم اینکه فرمود: «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ، با خُمر سر و گردن خود را بپوشانند.» «خُمر» جمع «خِمار» به چیزی گفته می‌شود که زنان با آن سر خود را می‌پوشانند نظیر مقنعه و روسری‌ و سومین مورد با توجه به آیه 59 سوره احزاب که فرمود: «یَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ، با جِلباب خود را بپوشانید.» و جلباب پارچه بزرگی مانند چادر است که تمام بدن را می‌پوشاند.

دهقان‌نیری افزود: اما حرام سیاسی آن است که کاری بر خلاف سیاست کلی نظام و قانون باشد، و مخالفان آن را تبدیل به یک مسأله سیاسی کرده باشند. امروز مسأله کشف حجاب چنین شده است زیرا اولاً دشمنان اسلام امروز کشف‌حجاب، به عنوان ابزاری بر علیه ایران اسلامی به‌کار گرفته‌اند و با این وسیله می‌خواهند جامعه را دو قطبی سازند و یک جامعه با حجاب و بی‌حجاب برای ما درست کنند و آنها را با هم درگیر سازند و همچنین ‌ آن را عاملی برای انفکاک و جدایی ملت از حاکمیت اسلامی نشان دهند. این دلیل بر آن است که حجاب که یک مسأله دینی است، امروز تبدیل به یک مسأله سیاسی شده است.

وی ادامه داد: ثانیاً امروز آمریکا، اروپا، اسرائیل، سلطنت طلب‌ها، ضد انقلاب، منافقان، سلبریتی‌ها و لیبرال‌ها و غرب‌گراهای داخلی، حیوان صفت‌های هرزه، همه دست به دست هم داده‌اند تا بی‌حجابی و بی بندباری و اباحی‌گری را در جمهوری اسلامی رواج دهند. چقدر بی‌حجابی برای دشمن مهم است که حاضر است این اندازه بر روی آن سرمایه‌گذاری کند و جنگ احزاب بر علیه حجاب به راه بیندازد. این بهترین دلیل بر سیاسی بودن مسأله حجاب است.

امام جمعه شاهدیه افزود: در اینجا حاکمیت وظیفه دارد با چنین برنامه شیطانی مقابله کند و دیگر نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر زبانی تنها، کار ساز نیست. بلکه امر به معروف و نهی از منکر عملی لازم است و این کار دولت و حاکمیت است که قانون حجاب را اجرا کند.

انتهای پیام
captcha