ایمان و امید، افق روشن آینده ایران اسلامی را نشان می‌دهد
کد خبر: 4146602
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

ایمان و امید، افق روشن آینده ایران اسلامی را نشان می‌دهد

امام جمعه شاهدیه با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به دو مؤلفه امیدآفرینی و ایمان گفت: امیدآفرینی به معنی خودفریبی و پنهان کردن ضعف‌ها نیست، بلکه به معنی دیدن و نشان دادن افق روشن آینده نظام جمهوری اسلامی است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 19 خردادماه در خطبه‌های این هفته گفت: از جمله هشدارهایی که در قرآن کریم فراوان تکرار شده، هشدار به کسانی است که روز قیامت را دروغ می‌پندارند و می‌فرماید: «وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ الَّذِينَ يُكَذِّبُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ».

وی ادامه داد: «مکذّبين» در سوره مبارکه طور این‌گونه معرفی شده‌اند: «فَوَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ الَّذِينَ هُمْ فِي خَوْضٍ يَلْعَبُونَ» آنها کسانی هستند که در بازی دنیا فرو رفته‌اند و بر اساس آیه 32 سوره انعام ««وَ مَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ»، برای دنیاطلبان زندگی دنیا بازی است. محققان گفته‌اند لَعب از لُعاب و آب دهن است. آب دهن آن اندازه ناچیز است که هيچ انسان تشنه‌ای را سیراب نمی‌کند. بنابراین بازی نه تنها خواسته انسان را برآورده نمی‌سازد، بلکه فرصت را از او می‌گیرد و در زمانی چشم باز می‌کند و می‌بیند زندگی دنیای او به پایان رسیده و چیزی به دست نیاورده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 23 ذی‌القعده، روز زیارتی مولا علی بن موسی الرضا(ع) از راه دور و نزدیک است اظهار کرد: تأکید و سفارش زیادی در باب فضیلت زیارت حضرت وارد شده و همه برای این است که بدانید زیارت، تجدید عهد و میثاق با امام و ولی خداست، که راه امام را ادامه دهد، سخن او را بشنود. حضرت رضا(ع) فرمود: «هر امامى به گردن دوستان و شيعيان خود عهدى دارد كه وفاى كامل به اين عهد، و به‌جاى آوردن نيكوى آن، با زيارت قبور آنان است. پس، كسانى كه با رغبت و علاقه به زيارت ايشان و باور داشتن آنچه آنان ترغيب كرده‌اند، زيارتشان كنند، امامانِ آنها در روز قيامت شفيعشان باشند.»

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از جمله موضوعات مهم و کلیدی که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد امام راحل برای چندمین بار مطرح فرمودند، مسئله امیدآفرینی و ایمان بود گفت: امیدآفرینی به معنی خودفریبی و پنهان کردن ضعف‌ها نیست، بلکه به معنی دیدن و نشان دادن افق روشن آینده نظام جمهوری اسلامی است. همان افق روشنی که خداوند متعال در آیه 128 سوره مبارکه اعراف آن را نشان داده و می‌فرماید: «اسْتَعِينُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُهَا مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ». ‏افق روشنی که در آیه 139 آل عمران می‌فرماید: «وَ لا تَهِنوا»، سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا»، اندوهگین نشوید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَون»، شما برترین هستید، «اِن کُنتُم مُؤمِنین» اگر ایمان داشته باشید.

دهقان‌نیری بیان کرد: امروز یک جریانی در داخل کشور توسط پیاده نظام دشمن، و اشخاص جاهل، مغرض، مریض و منافق در تلاش است که آینده بسیار روشن و موفق جمهوری اسلامی را تیره و تار بلکه تاریک نشان دهد.

انتهای پیام
captcha