توطئه‌های استکبار جهانی با وحدت امت اسلام خنثی می‌شود
کد خبر: 4151239
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
آیت‌الله ناصری:

توطئه‌های استکبار جهانی با وحدت امت اسلام خنثی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: اگر وحدت و معنویت در جامعه اسلامی و بین امت اسلام تقویت شود قطعاً توطئه‌های استکبار جهانی خنثی می‌شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، هشتم تیرماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) مصداق واقعی عشق ورزیدن به خدا و توکل به خداوند متعال است گفت: حضرت ابراهیم(ع) توکلی قوی به خداوند متعال داشت و توکل خود را بارها در قربانی فرزندش، سوزانده شدن در آتش و ... نشان داد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایام دهه ولایت و امامت باید گرامی داشته شود، افزود: پیامبر اکرم(ص) بارها در مورد ولایت و امیرالمؤمنین سخنانی فرموده‌اند که این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

ناصری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد یکپارچگی امت اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر وحدت میان مسلمین اعم از شیعه و سنی تأکید کردند که این همان تأکید پیامبر اکرم(ص) است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین عنوان کرد: هم کتاب خدا و هم اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر هستند و این نشان از عظمت اهل بیت(ع) دارد و اگر این دو را در کنار یکدیگر داشته باشیم، به سعادت خواهیم رسید و در مسیر گمراهی قرار نخواهیم گرفت. اگر کتاب خدا و عترت را در کنار یکدیگر داشته باشیم و به شیطنت‌های دشمنان اسلام توجه نکنیم، امت واحده اسلامی محقق خواهد شد.

امام جمعه یزد با تبریک روز عید قربان به عنوان عید فداکاری و جهاد نفس و کوشش و جدیت برای طی مسیر الهی اظهار کرد: در آیه 200 سوره آل عمران، به مؤمنان در همه امور صبر و مقاومت توصیه شده که بر این اساس مردم در همه امور باید در کنار یکدیگر در سختی‌ها، فرایض و سایر امور زندگی مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن این است که برای حکومت خود، مردم را ضعیف کنند، افزود: دشمن برای رسیدن به این هدف، مردم را فرقه فرقه می‌کنند تا از این تفرق، به نفع خود سوء استفاده کنند. غربی‌ها کشورهای دیگر را فقیر نگه می‌دارند تا مسلط بر ما باشند و این اقدام آنها در کشورهای اسلامی پررنگ‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: دشمن در مورد جوانان به شکل جدی وارد عمل شده و آنها را از نظر اقتصادی، اخلاقی، دینی و فرهنگی عقب نگه می‌دارند. بر اساس آیات قرآن رابطه با ائمه و امام و ولایت مورد توجه قرار گرفته و امروز چون می‌خواهند رابطه بین دین و مردم را قطع کنند، آنها را از مسیر ولایت دور می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه انقلاب اسلامی گامی در مسیر پیشرفت و تعالی مسلمین بود، اظهار کرد: مردم ایران با سرنگونی رژیم پهلوی، اتفاقی مهم در مسیر پیشرفت ایران اسلامی رقم زدند. ریشه طاغوت که کنده شد، یاد و ذکر خدا و حاکمیت خدا آمد و امروز جامعه‌ای هستیم که در حال خروج از استضعاف و از همه جهات علمی و صنعتی در حال پیشرفت هستیم اما دشمن نمی‌تواند این پیشرفت‌ها را ببیند و به دنبال فتنه افکنی است. نظیر این فتنه‌ها، هجمه فرهنگی، تلف کردن زندگی جوانان در فضای مجازی، نگهداری از حیوانات به جای تشکیل خانواده و ... است.

وی به مردم و جوانان توصیه کرد: ارتباط خود را با ولایت قطع نکنید زیرا بریدن از ولایت، یعنی بریدن از دین و خدا و کسی از خدا فاصله بگیرد، دچار شقاوت و بدبختی می‌شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سختی و دشواری برای همه وجود دارد، افزود: باید ایمان به خدا و توکل به او به اندازه‌ای قوی باشد که با بروز سختی‌ها به کفر گویی دچار نشویم و این امر در سایه تقویت ارتباط با خدا و ولایت و دین اتفاق می‌افتد. 

ناصری با تأکید بر اینکه دولت باید برای تسهیل زندگی مردم چاره‌اندیشی کند بیان کرد: البته نباید بی‌انصافی کرد زیرا دولت اقدامات خوبی انجام داده که به تدریج اثر آن در زندگی مردم مشاهده می‌شود.

انتهای پیام
captcha