ضرورت تکمیل یادمان‌ شهدای گمنام یزد تا دهه فجر
کد خبر: 4155329
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰

ضرورت تکمیل یادمان‌ شهدای گمنام یزد تا دهه فجر

معاون استاندار یزد با اشاره به اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام که در سال گذشته در 15 منطقه استان تدفین شدند، یا به پایان رسیده یا پیشرفت 50 درصد داشته است، بر ضرورت تکمیل یادمان‌های شهدا تا دهه مبارک فجر تأکید کرد.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، 24 تیرماه در جلسه شورای هماهنگی و هئیت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بر ضرورت تکمیل یادمان‌های شهدا تا دهه مبارک فجر تأکید کرد و گفت: تأکید بر احداث و تکمیل یادمان‌های شهدا است و اقشار مختلف که درخواست تدفین شهدای گمنام داشتند، باید در راستای تکریم مقام این شهدا، نسبت به ساخت یادمان اقدام کنند.

وی افزود: ساخت یادمان شهدای گمنامی که در سال گذشته در 15 منطقه استان تدفین شدند، یا به پایان رسیده یا پیشرفت 50 درصد داشته است که باید در زمینه تکمیل آن‌ها نیز اقدام شود، هر چند تعدادی از قبور مطهر شهدای گمنام در سالیان قبل‌تر هم وجود دارد که باید در زمینه احداث یادمان آن اقدام شود.

عزیزی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دستگاه‌های نقش‌آفرین باید نسبت به مکتوب کردن و چاپ کتاب نقش خود اقدام کنند که البته کتاب برخی دستگاه‌ها چاپ شده، برخی نیز در دست چاپ بوده اما دستگاه‌هایی که تاکنون اقدام نکردند نیز باید کتاب نقش‌آفرینی خود را به چاپ برسانند.

معاون استاندار یزد، حفظ آثار و ارز‌ش‌های دفاع مقدس را یکی از رویکردهای جدی استان دانست و گفت: یکی از روش‌های تحقق این مهم چاپ کتاب است که امیدواریم اهتمام جدی دستگاه‌ها را در این خصوص شاهد باشیم.

وی با اشاره به رونمایی 33 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در حاشیه نشست شورا بیان کرد: با همت دستگاه‌های استان انتظار داریم تا پایان سال 60 جلد کتاب به رشته تحریر درآید.

انتهای پیام
captcha