شورای نگهبان مسئولیت سنگینی در حفظ آبروی داوطلبان انتخابات دارد
کد خبر: 4156435
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

شورای نگهبان مسئولیت سنگینی در حفظ آبروی داوطلبان انتخابات دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شورای نگهبان با قاطعیت و با توجه به حفظ آبروی افراد در زمینه انجام امور محوله اقدام کند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد در دیدار مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد ضمن تبریک سالگرد تأسیس نهاد شورای نگهبان با اشاره به اینکه شورای نگهبان یک ضرورت برای کشور است، گفت: شورای نگهبان در کشور ما دارای امتیازاتی برای کشور است که حراست از قانون اساسی و قوانین اسلامی و حراست از رأی مردم از جمله این امتیازات است.

وی افزود: حراست از قوانین اسلامی و قوانین اساسی یکی از مسائل مهم است، زیرا حراست از قوانین اسلامی به معنای حراست از نظام اسلامی و مصونیت دادن به قانون‌گذاران است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه حراست از رأی مردم و نظارت بر انتخابات از دیگر وظایف شورای نگهبان است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که گروه‌های مختلفی که به هر دلیل به مخالفت با نظام اسلامی برآمده بودند، تلاش کردند تا از طریق زیر سؤال بردن نتایج انتخابات، اشکال‌تراشی کنند.

وی افزود: نظارت بر انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اینگونه نظارت با سایر نظارت‌ها متفاوت بوده و مسئولیت سنگینی را بر دوش فرد ناظر می‌گذارد، زیرا نظر دادن نسبت به اشخاص ارتباط مستقیمی با نظر دادن در مورد شخصیت و یا آبروی آن فرد دارد.

ناصری با بیان اینکه باید در حفظ آبرو و حیثیت مردم کوشا بود، گفت: حفاظت از آبرو و شخصیت مردم یک مسئولیت بزرگ است و باید در این راستا تمام حواس خود را متمرکز کنیم. حساسیت کار شورای نگهبان بسیار زیاد است، بنابراین باید نگاه این گروه از جامعه نسبت به مردم نگاهی مخلصانه و برای خدا باشد و تنها واقعیت را ببیند.

امام جمعه یزد بیان کرد: شورای نگهبان با قاطعیت و با توجه به حفظ آبروی افراد در زمینه انجام امور محوله اقدام کند و نباید به دلیل اینکه در این نهاد فعالیت می‌کنند نسبت به خود مغرور شده و رفتاری خارج از قوانین اسلامی داشته باشند و باید تنها به حکم قانون و حکم اسلام عمل کنند.

انتهای پیام
captcha