تربیت مداحان و شاعران جوان متعهد در اولویت باشد
کد خبر: 4159238
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

تربیت مداحان و شاعران جوان متعهد در اولویت باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تربیت مداحان و شاعران جوان متعهد و معتقد تأکید کرد و گفت: آموزش مداحان جدید و تقویت روحیه اخلاص در عمل باید در اولویت باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرموده رهبر انقلاب در زمینه اهمیت تبلیغ گفت: در ایام محرم باید هر چه بیشتر از حضور روحانیون در مجالس و هیئت‌ها بهره‌مند شویم زیرا این حرکت‌ها و روضه‌ها توسط علما و واعظان پایه‌گذاری شد و اثرات ارزشمند و تأثیرگذاری داشت و ما باید امروز نیز به سبک و سیاق آنها مجالس خودمان را برگزار کنیم. همچنین هر هیئت باید یک روحانی داشته باشد، روحانی که کاردان و موعظه‌گر باشد. 

وی بر تربیت و پرورش مداحان جوان متعهد، معتقد و موعظه‌گر تأکید کرد و گفت: آموزش مداحان جدید و تقویت روحیه اخلاص در عمل باید در اولویت دبیرخانه یزد حسینیه ایران باشد. البته برخی نیز مبالغ گزافی دریافت می‌کنند که باید به این موضوع سر و سامان داده شود.

ناصری بیان کرد: خوشبختانه رسم و رسومات خوبی در یزد داریم که ارزشمند است که با معنویت، عشق و علاقه همراه و در کشور نمونه است و باید به آن‌ها به صورت ویژه توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خواستار تقویت شعر‌های پرمحتوای دینی و سبک‌های مرحوم حسین سعادتمند شد و گفت: باید به محتویات اشعار هیئت‌های یزد نیز توجه شود زیرا که در گذشته پرمحتوا و قشنگ بود، در این زمینه باید تربیت شعرای آیینی در اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های نوجوانان و جوانان را نیز باید پایه‌گذاری کنیم تا نسل جدید مؤمن و اعتقادی را تربیت کنیم بیان کرد: همچنین المان‌ها و نمادهای مذهبی نیز باید در سطح شهر و میادین مورد توجه و طراحی و نصب شود.

انتهای پیام
captcha