لبیک شهدای مدافع حرم به ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع)
کد خبر: 4161626
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

لبیک شهدای مدافع حرم به ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع)

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شهدای مدافع حرم به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) لبیک گفتند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، در دیدار خانواده‌های شهدای مدافعان حرم استان یزد با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: ایشان فرمودند که مردم بنده دنیا هستند و اگر مشکلی در رابطه با دین آنها پیش بیاید، شانه خالی می‌کنند اما امروز به حضرت عرض کنیم که در زمان ما و در حکومت اسلامی ما، مردم نه تنها برای نگهداری از دین خود دغدغه دارند بلکه در سختی‌ها و مشکلات مقاومت می‌کنند که این ویژگی را در خانواده‌های شهدا به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مادران، همسران و فرزندان شهدا در مقابل از دست رفتن عزیز خود به خوبی صبوری کردند، افزود: آنها پشت دشمن را با این صبوری شکستند و در مقابل خواسته خدا مطیعانه عمل کردند که این حالات و روحیات آنها غبطه برانگیز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: ملائکه و همه اهل زمین و آسمان به انسان‌هایی همچون خانواده شهدا افتخار می‌کنند و خدا نیز وعده داده که من پاداش شما را می‌دهم.

ناصری بر ایستادگی خانواده شهدا تأکید کرد و خطاب به آنها گفت: راه شهدا را ادامه دهید و با توکل به خدا ادامه مسیر دهید و رهروان شهدای خود باشد و فرزندان خود را همچون این شهدا تربیت کنید. اقدام شهدای مدافع حرم استثنایی است زیرا آنها به طور مستقیم از حرم اهل بیت(ع) در همه شهرها و کشورها دفاع کردند و اجازه ندادند دشمنان اهل بیت(ع) به اهداف خود دست پیدا کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: دشمن ما فقط داعش  نبود بلکه 70 تا 80 کشور با ما در عرصه‌های مختلف از جنگ تحمیلی تاکنون دشمنی کردند و نقشه داشتند تا یک اسرائیل بزرگ درست کنند اما شهدای مدافع حرم نقشه‌های آنها را نقش برآب کردند. شهدای مدافع حرم به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) لبیک گفتند و از حریم رسول الله و اهل بیت(ع) دفاع کردند و این عالی‌ترین درجه کاری بود که انجام دادند.

حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آنها ارادت و محبت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند، اظهار کرد: اینها همان‌هایی هستند که اگر در کربلا حضور داشتند، اجازه نمی‌دادند به خیمه‌های اهل بیت(ع) حمله شود.

یادآور می‌شود در این مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha