نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه مورد استقبال قرار گرفت
کد خبر: 4164049
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه مورد استقبال قرار گرفت

نمایش بزرگ «بوی خون و خاکستر» که داستان زندگی «زید بن اَرقَم انصاری خزرجی» از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت می‌کند، مورد استقبال مردم شهرستان ابرکوه قرار گرفت.

نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوهبه گزارش ایکنا از یزد، نمایش آیینی بوی خون و خاکستر به نویسندگی حجت‌الاسلام سید کاظم فلاح‌زاده و کارگردانی آرش ساربان که داستان زندگی «زید بن اَرقَم انصاری خزرجی» از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت می‌کند، از 27 مرداد به مدت پنج شب در ابرکوه در حال اجراست.  

زید از اصحاب پیامبر اسلام(ص) و از انصار است که در نوجوانی مسلمان می‌شود، در روز عاشورا امام حسین(ع) زید بن اَرقَم انصاری را به عنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی می‌کنند. در بخشی از این نمایش زید در کاخ عبیدالله بن زیاد به رفتار او با سر امام حسین(ع) اعتراض می‌کند و می‌گوید: من روزی رسول خدا(ص) را دیدم که حسن(ع) را روی زانوی راست و حسین(ع) را روی زانوی چپ خود نشانده بود؛ دستان مبارک خود را بر سر آنها کشید. ارقم که به شیخ کوفه معروف است و بینایی خود را از دست داده در صحبت با سر امام حسین(ع) می‌گوید: چه غریب است بوی خون و خاکستر.

 این اثر با تمرین فشرده و هر روزه جمعی از هنرمندان شهرستان ابرکوه به مرحله نهایی و اجرای صحنه رسیده است و حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده به عنوان مدیر تولید، سیدعلی میرحسینی و حسین فلاح‌زاده به عنوان مدیران اجرایی، امیرمحمد محمدزاده نورپردازی، محمد طائفی؛ اجرای دکور، محمدجلیل فلاح‌زاده مسئول صحنه  و جلوه‌های ویژه، آرش ساربان و آریا عابدی به عنوان طراحی و اجرای فرم، احسان حقیقی و آرش ساربان؛ صوت و موسیقی، میلاد دریس؛ لباس، ستار رشت‌نو؛ گریم، عباس دشتی؛ امور مالی، غلام حسین کارگر به عنوان تدارکات و پشتیبانی و محمد سعید فلاح‌زاده به عنوان روابط عمومی و تبلیغات از عوامل اجرایی این نمایش هستند.

ابوالفضل صادقیان در نقش زید بن اَرقَم انصاری، علی نداف در نقش خولی، سید حمید پورسید در نقش حمزه، علی فلاح‌زاده در نقش نوجوانی زید، محمد فلاح‌زاده در نقش عبیدالله ابن زیاد، مصطفی مهدی پودر در نقش  عمر بن حریث، محمدرضا اکرمی در نقش  عبدالله ابن عمر، سید علی رستمی در نقش  عمان، جعفر قاسم‌پور در نقش قاضی شریح، مجتبی عظیم‌پور درنقش شاگرد از جمله بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش کاری از واحد هنری آینه و مجموعه فرهنگی ندای بهشت ابرکوه است که با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید و آماده اجرا شده است و از 27 مردادماه به مدت پنج شب در ابرکوه، شهرک صفائیه، سالن ورزشی آموزش و پرورش در حال اجراست. علاقه‌مندان برای رزرو و تهیه بلیط این نمایش می‌توانند به پایگاه خبری حوزه هنری یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha