استقبال پنج هزار ابرکوهی از نمایش «بوی خون و خاکستر»
کد خبر: 4164730
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

استقبال پنج هزار ابرکوهی از نمایش «بوی خون و خاکستر»

در حاشیه نشست معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری با عوامل نمایش آیینی «بوی خون و خاکستر» از استقبال بیش از پنج هزار نفری اقشار مختلف از این نمایش خبر داده شد.

نمایش «بوی خون و خاکستر»به گزارش ایکنا از یزد، سعید لشکری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، ضمن تماشای نمایش «بوی خون و خاکستر» که به نویسندگی حجت‌الاسلام سید کاظم فلاح‌زاده و کارگردانی آرش ساربان در شهرستان ابرکوه اجرا شد، با عوامل اجرایی و هنری این اثر دیدار کرد.

وی پس از تماشای این اثر آیینی، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات بازیگران و عوامل اجرایی، شهرستان ابرکوه را از مراکز هنرپرور و رو به رشد در عرصه هنر دانست و اظهار کرد: این رویداد هنری در شهرستان ابرکوه یک اتفاق کم نظیر است. بوی خون و خاکستر بعد از نمایش بهشت در آتش یک اثر فاخر است که با نگاه و زاویه‌ای متفاوت و ویژه به بیان واقعه عاشورا  می‌پردازد.

در این مراسم از آرش ساربان طراح و کارگردان، ستار رشتو چهره‌پرداز و میلاد دریس طراح لباس این اثر تقدیر شد.

یادآور می‌شود بوی خون و خاکستر یک نمایش آیینی و عاشورایی است که داستان زندگی زید بن اَرقَم انصاری از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت می‌کند. در روز عاشورا امام حسین (ع) زید بن اَرقَم انصاری را به عنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی می‌کنند.

این نمایش کاری از واحد هنری آینه و مجموعه فرهنگی ندای بهشت ابرکوه است که با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید و با حضور بیش از 110 هنرمند و عوامل اجرایی بومی شهرستان ابرکوه به مدت 6 شب در این شهر اجرا شد و در مجموع بیش از پنج هزار نفر به تماشای این نمایش نشستند.

انتهای پیام
captcha