تسهیلات مرمت به ساکنان بافت تاریخی یزد اختصاص می‌یابد
کد خبر: 4166222
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

تسهیلات مرمت به ساکنان بافت تاریخی یزد اختصاص می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد با اشاره به اینکه تسهیلات مرمت بافت تاریخی برای اولین بار در شورای پول و اعتبار مصوب شد، از اختصاص 1200 سهمیه پرداخت تسهیلات به ساکنان بافت تاریخی یزد خبر داد.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، نهم شهریورماه در حاشیه نشست خبری مهران فاطمی، استاندار یزد و در پاسخ سؤالی در زمینه وضعیت گردشگری استان، تعداد تخت‌های اقامتی استان را 12 هزار تخت بیان کرد و گفت: امید است در سه سال آینده و با افتتاح طرح‌های گردشگری به 25 هزار تخت برسد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تعداد تخت‌های اقامتی استان در 10 سال آینده به 50 هزار تخت می‌رسد.

آخوندی ادامه داد: 365 پروژه در حال سرمایه‌گذاری به ارزش 15 همت در حال اجرا است و با اتمام این پروژه‌ها، ظرفیت تخت اقامتی استان دو برابر خواهد شد.

وی از افزایش چهار برابری اعتبارات میراث فرهنگی و زیرساخت‌های گردشگری استان در دو سال دولت سیزدهم خبر داد و ادامه داد: این اعتبارات در سال جاری به 80 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: استان در سال گذشته میزبان 26 هزار گردشگر خارجی بود و این آمار در چهار ماهه اول امسال، به بیش از 15 هزار گردشگر افزایش یافته است و لذا پیش‌بینی می‌شود با توجه به رزرو مراکز اقامتی استان از سوی تورها، شاهد رشد 60 درصدی حضور گردشگر در استان باشیم.

وی از حضور استان در نمایشگاه‌های گردشگری مختلف در سطح جهان به منظور معرفی یزد خبر داد و گفت: در همین راستا محتواهای تولید شده برای معرفی یزد به هفت زبان دنیا ترجمه و تهیه شده است. همچنین تیمی از استان به نمایشگاه گردشگری چین اعزام می‌شود و افزایش گردشگر از چین و روسیه به استان را دنبال می‌کنیم.

آخوندی راه‌اندازی اولین سافاری پارک ایران در استان یزد با رویکرد گردشگری محیط زیست را از دیگر اقدامات در دست اقدام بیان کرد و با اشاره به اینکه نبود نظام فنی مرمت و احیا یکی از مشکلات کشور در حوزه میراث فرهنگی است، بیان کرد: در همین راستا این نظام‌نامه در استان تدوین شده و در آستانه ابلاغ قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه تسهیلات مرمت بافت تاریخی برای اولین بار در شورای پول و اعتبار مصوب شد گفت: در شش ماهه امسال 1200 سهمیه برای ساکنین بافت تاریخی یزد منظور شده است.

انتهای پیام
captcha