۶۰ موکب یزدی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند
کد خبر: 4167066
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

۶۰ موکب یزدی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

معاون استاندار یزد با بیان اینکه 60 موکب از استان یزد از مرز چذابه تا کربلا مستقر هستند و به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند،‌ گفت: از این تعداد 37 موکب در شهر کربلا برپا شده‌اند.

بازدید معاون استاندار یزد از مواکب مستقر در عراقبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، 13 شهریورماه در جریان بازدید از موکب‌های استان در کربلا، در پخش زنده شبکه یزد با اشاره به استقرار 60 موکب از استان یزد از مرز چذابه تا کربلا گفت: سه موکب در مرز چذابه، پنج موکب در نجف، دو موکب در کاظمین، 10 موکب در مسیر نجف تا کربلا و 37 موکب در کربلا  از استان یزد به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند. 

عزیزی با اشاره به آخرین وضعیت موکب‌ها و مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: عبور و مرور در مرز چذابه که محل تردد زائران یزدی نیز است، به راحتی انجام شده و تاکنون مشکلی از این مسیر گزارش نشده است.

جانشین ستاد اربعین استان یزد افزود: در مرز چذابه سه موکب و بدو ورود به خاک عراق در این مرز موکب بین‌المللی کشورمان زائران اباعبدالله الحسین(ع) را راهنمایی می‌کنند.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا، زائران مسائل بهداشتی را رعايت کرده و پیاده‌روی را در ساعاتی که گرمی هوا کاهش می‌یابد، ادامه دهند تا دچار گرمازدگی نشوند.

عزیزی همچنین از درمانگاه هلال احمر استان یزد در بیمارستان حیدریه عراق در عمود ۵۷۸ بازدید و نحوه ارائه خدمات درمانی به زائران را بررسی کرد. تیم پزشکی جمعیت هلال احمر ایران جهت خدمت به زائران حسینی از اول شهریور ماه سال جاری در بيمارستان حیدریه عراق مسقر شده و با حضور ۸۰ پزشک و پرستار در خدمت زائران حسینی است.
انتهای پیام
captcha