360 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4167785
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

360 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در یزد اجرا می‌شود

استاندار یزد با اشاره به برنامه‌ریزی بیش از 360 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان گفت: تدوین برنامه‌های مبتکرانه برای گرامیداشت این هفته و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان‌ها در دستور کار دستگاه‌ها و فرمانداران باشد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 18 شهریورماه در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ، نشر و ترویج مفاهیم این حوزه گفت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در بستر امنیت محقق شده که این امر مرهون جان‌فشانی شهدا و ایثارگران است. 

فاطمی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس، صرفاً یک مقطع زمانی نیست، اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای پایان‌ ناپذیر است که در صورت بهره‌برداری هنرمندانه از آن، شاهد پیشرفت، تعالی و سر افرازی بیش از پیش کشور خواهیم بود. 

وی به تعبیر رهبر انقلاب در خصوص راهیان نور اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند: «راهیان نور ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است.» لذا باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشت.

استاندار یزد با تأکید بر لزوم تلاش بیشتر در مسیر استحصال و استفاده از مفاهیم دفاع مقدس، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس؛ مظهر حماسه، معنویت و دینداری، آرمان‌خواهی، ایثار، مقاومت و  تدبیر و حکمت است و یکی از رسالت‌های مهم ما تبیین این مفاهیم و ارزش‌ها است. 

وی هفته دفاع مقدس را مناسب‌ترین برهه زمانی برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و شنیدن پیام آنها دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع هیأت‌های دانشجویی، توصیه‌هایی مبنی بر ایستادگی، مقاومت، عدم هراس از شرق و غرب و نیز استقامت تا رسیدن به قله حاکمیت دین خدا و حاکمیت حق و عدل داشتند که این توصیه‌ها؛ همان پیام‌های شهداست.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم تجلیل از همسران پیشکسوتان جهاد و شهادت کشور در هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: توجه ویژه به این قشر به عنوان یکی از اقشار تأثیرگذار در عرصه دفاع مقدس بسیار ارزشمند و زمینه‌ساز نوآوری‌های دیگر در برنامه‌های این حوزه را فراهم می‌کند.

استاندار یزد به مجاهدت‌های فراوان مادران شهدا در طول دوران زندگی از جمله در تربیت فرزندان، اعزام به جبهه و انتظار در شب‌های عملیات اشاره و تصریح کرد: صبر و استقامت مادران و همسران شهدا مثال‌زدنی و ستودنی است و باید اقدامات تبیینی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی بیش از 360 عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس در استان اضافه کرد: دستگاه‌های استان برنامه‌های نوآورانه و مبتکرانه‌ای برای گرامیداشت این هفته تدوین و جهت بررسی در نشست بعدی ستاد، آنها را جمع‌بندی و ارائه دهند.

فاطمی در پایان خطاب به فرمانداران، بر تکمیل یادمان‌ها و زیارتگاه‌های شهدای گمنام شهرستان‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha