دوره «سپهر دانش و معرفت» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4167820
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

دوره «سپهر دانش و معرفت» در یزد آغاز شد

دوره آموزشی و توانمندسازی «سپهر دانش و معرفت» با هدف ارتقای کیفیت خدمات پرورشی و فرهنگی ویژه مربیان و معاونان پرورشی مدارس در یزد آغاز شد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، دوره آموزشی و توانمندسازی سپهر دانش و معرفت با هدف ارتقای کیفیت خدمات پرورشی و فرهنگی ویژه مربیان و معاونان پرورشی مدارس استان یزد، امروز، 18 شهریورماه در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی و رفاهی فرهنگیان آغاز شد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه بازدید از این دوره گفت: باید تلاش کنیم با مخاطب‌شناسی نگاهمان را به مقوله تربیت عوض کنیم. روش‌ها، شیوه‌ها و تکنیک‌ها تغییر کرده است و لذا باید به روز باشیم و سرعت عمل را در راه آموزش و کسب مهارت برای تعامل و ارتباط با نسل امروز افزایش دهیم.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و به تبع آن دگرگونی و تفاوت شرایط و مسیر، تغییرات از ۱۰ سال به دو سال کاهش یافت، نیاز و زبان نسل امروز متفاوت شد که می‌طلبد فعالیت‌ها را سازماندهی و به روز کنیم. هیچ تلاش و کلامی بی‌تأثیر نیست و نباید به فکر بازدهی سریع و نتایج آنی باشیم بلکه باید با قدرت و قوت با فعالیتمان ادامه دهیم.

رحیمی‌نژاد کسب موفقیت از طریق عادت، تحمیل و اقناع را صرفاً در دوره اول ابتدایی امکان‌پذیر دانست و افزود: ذهن باید مورد تاخت و تاز اندیشه‌ها قرار گیرد و آن در گرو داشتن بصیرت، قدرت اقناع‌سازی بر مبنای منطق، درک و استدلال است. موفقیت صرف عادت و پذیرفتن بی چون و چرا ماندگار نیست و دوام نمی‌آورد.

وی، نقد را یکی از ابزارهای خوب برای کسب موفقیت و برقراری ارتباط دانست و گفت: اجازه دهید دانش‌آموزان عملکرد شما را نقد کنند تا به خود هویتی پی ببرد و حرف شما را هم بشنود.

یادآور می‌شود این دوره به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در حال برگزاری است و تا روز یکشنبه ۱۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha