دشمن به دنبال بحران‌آفرینی در کشور است
کد خبر: 4169104
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

دشمن به دنبال بحران‌آفرینی در کشور است

امام جمعه شاهدیه یزد با اشاره به اینکه آنچه می‌تواند دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام سازد، هوشیاری و شناخت مردم نسبت به دشمن است، گفت: دشمن، امروز به دنبال بحران‌آفرینی در کشور است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 24 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در ادامه شرح و تفسیر دعای شریف مکارم الاخلاق گفت: پس از ذکر صلوات بر محمد و آل محمد، نخستین درخواست امام سجاد(ع) در پیشگاه خداوند متعال کامل‌ترین مرحله ایمان است.

وی ادامه داد: در آیات نورانی قرآن کریم و روایات اسلامی آمده است که ایمان قابلیت زیاد شدن و کم شدن دارد، چنانچه در آیه چهارم سوره فتح می‌فرماید: «هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ السَّكِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدادُوا إِیماناً مَعَ إِیمانِهِمْ». این افزایش ایمان دلیل بر این است که ایمان دارای درجات و مراتبی است. امام صادق(ع) نیز در بیانی فرمود: «ایمان همانند نردبانی است که 10 پله دارد و هر انسانی پله‌های آن را یکی پس از دیگری طی می‌کند.» این موارد بیانگر آن است که درجه ایمان انسان‌های مؤمن یکسان نیست. زیرا ایمان دو رکن مهم و اساسی دارد. با این دو رکن درجات ایمان مردم سنجیده می‌شود. یکی اعتقاد قلبی و دوم التزام عملی است که هر اندازه اعتقاد قلبی قوی‌تر باشد، و هر اندازه پایبندی مؤمن به دستورات دینی بیشتر باشد، درجه ایمان او هم بالاتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آنچه می‌تواند دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام سازد، هوشیاری و شناخت مردم نسبت به دشمن است اظهار کرد: اصل دشمن‌شناسی یک اصل عقلی است. قرآن کریم و روایات اسلامی نیز فراوان تأکید بر آن دارد که می‌توان به آیه 6 سوره فاطر اشاره کرد زیرا آنچه خداوند متعال از ما خواسته، این است که مردم شیطان را دشمن خود بدانید. یا امیر مؤمنان علی(ع) فرمود: «هیچگاه از دشمن آسوده خاطر مباش، هر چند تو را سپاس گوید.» در بیان دیگر آن حضرت فرمود: «همه فریب خوردگی‌ها در غفلت از دشمن جمع است.» همچنین فرمود: «نادانى كرد آن كه از دشمنانش راه صلاح را باز جُست.»

دهقان‌نیری ادامه داد: اینکه بعضی ایراد می‌گیرند و می‌گویند: چرا اینقدر دشمن، دشمن می‌کنید، دشمن چه کار با ما دارد؟ بدون تردید اینها یا بهره‌ای از عقل ندارند، و یا عامل دست نشانده دشمن هستند. در چند روز قبل رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمود: دشمن امروز به دنبال بحران‌آفرینی در کشور ما است. وحدت ملی و امنیت ما را هدف قرار داده است. راه مقابله با دشمن حفظ هشیاری است.

وی در پایان گفت: در بخشی از زیارتنامه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آمده است: «قَتل اللهُ من قَتلَک بالأیدی و الألسن». این عبارت گویای آن است که دشمن با دو نوع سلاح با جریان حق می‌جنگد. یکی «بِالْأَیْدِی» که همان قدرت نظامی و جنگ سخت است. دوم «وَ اَلْأَلْسُنِ» با زبان و جنگ نرم و تبلیغات و دروغ پراکنی و پخش شایعه است. امام رضا(ع) بیش از سایر ائمه اطهار، هم از ناحیه دوستان و نزدیکان و هم از طرف دشمنان زخم زبان شنید.

انتهای پیام
captcha