رسالت مبلغان در برهه کنونی پاسخگویی به شبهات است
کد خبر: 4169725
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

رسالت مبلغان در برهه کنونی پاسخگویی به شبهات است

استاندار یزد با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات، رسالت بزرگ مبلغان مذهبی در عصر هجمه به عقاید دینی مردم است، گفت: استان آمادگی حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی حوزه‌های علمیه را دارد.

مهران فاطمی ، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 27 شهریورماه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان، با اشاره به اهمیت ویژه‌ پیامبر(ص) برای کسب علم و دانش گفت: در هیچ مکتبی به اندازه مکتب پیامبر به مسئله علم و تعلیم تأکید نشده است و در آیات و روایات نیز مصادیق متعددی از اهمیت علم و علم اندوزی وجود دارد.  

وی به شباهت‌های بسیار زیاد زمان معاصر با دوران زندگی امام رضا(ع) اشاره و عنوان کرد: جغرافیای اسلام در آن زمان از سواحل اقیانوس اطلس تا دیوار چین بوده و همواره شبهات بسیار زیادی نیز برای رد حقانیت اسلام مطرح شده است.

فاطمی با اشاره به مشهور بودن حضرت امام رضا(ع) به نام «عالم آل محمد(ص)» تصریح کرد: یکی از دلایل پذیرفتن پیشنهاد قائم مقامی مأمون، علیرغم میل باطنی امام رضا(ع) استفاده از این جایگاه جهت نشر معارف عمیق قرآن و اسلام بود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه «عصر ما عصر شبهات است» گفت: این شبهات متعدد می‌تواند پیکره دینی نسل جوان و نوجوان ما را با چالش‌های جدی مواجه کند و رسالت روحانیون و مبلغان مذهبی در عصر هجمه به دین و عقاید دینی مردم، رسالتی بسیار بزرگ و مایه افتخار کسانی است که مفتخر به تعلیم و تعلم در مکتب آل محمد(ص) هستند.

فاطمی در پایان تأکید کرد: مجموعه استان حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از تمامی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی حوزه علمیه انجام خواهد داد.

انتهای پیام
captcha