نیازسنجی در حوزه وقف فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 4173024
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

نیازسنجی در حوزه وقف فرهنگ‌سازی شود

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه نیازسنجی در حوزه وقف فرهنگسازی و مدیریت شود گفت: وقف‌های جدید در راستای نیازهای جامعه باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا خیران و واقفان در جریان باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 12 مهرماه در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد به مناسبت هفته وقف گفت: اقدامی باید صورت گیرد تا وقف مجدد به دوران مردمی بودن خود باز گردد و این سنت حسنه را برای مردم معرفی و آنها را به سمت وقف و انجام اقدامات عام المنفعه دعوت کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه ادارات اوقاف باید بتوانند هم موقوفات را زنده کنند و هم به فکر ایجاد موقوفات جدید باشند اظهار کرد: در گذشته هنگامی که مسجدی ساخته می‌شد، موقوفه‌ای برای آن اختصاص می‌یافت تا از محل درآمد آن، مسجد اداره شود و این سبب آبادانی و حیات مسجد یا موقوفه اصلی بود و اکنون نیز باید به همین شیوه عمل کنیم.

وی ادامه داد: این شیوه باید اجرایی شود تا شاهد احیای موقوفات باشیم، همچنین هر آنچه مورد نیاز جامعه است، باید به مردم اعلام شود تا خیران و واقفان پای کار آمده یا کمک‌های موردی برای رفع نیازهای موقوفاتی مانند مساجد و حسینیه‌ها صورت گیرد.

ناصری با تأکید بر لزوم شبهه‌زدایی از ذهن مردم در مورد وقف گفت: اگر وقف در راستای نیت واقف به درستی مورد استفاده قرار گیرد و مردم از آن آگاه شوند، حرکت به سمت این سنت حسنه انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد همچنین بر لزوم نیازسنجی در حوزه وقف تأکید کرد و افزود: وقف‌های قرآنی، وقف در زمینه تبلیغ دین و ... از مواردی است که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا وقف‌های جدید در راستای نیازهای جامعه انجام شود.

وی با بیان اینکه باید از وقف به بهترین شکل ممکن استفاده شود، بیان کرد: لازم است برای جلوگیری از هدر رفت موقوفات، با استفاده از نظر علما، وقفیات حفظ و نگهداری شود. وظیفه شرعی ادارات اوقاف است که امانات الهی را حفظ کنند و از آن در راستای نفع‌رسانی به مردم استفاده شود.

انتهای پیام
captcha