مستند «قاصدک‌های سرخ» در یزد تولید می‌شود
کد خبر: 4174540
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

مستند «قاصدک‌های سرخ» در یزد تولید می‌شود

«قاصدک‌های سرخ» مستند زندگینامه سه شهید نوجوان دانش‌آموز یزدی در جبهه کردستان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تولید می‌شود.

انعقاد تفاهم نامه ساخت مستند «قاصدک‌های سرخ» در یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، «قاصدک‌های سرخ» مستند زندگینامه سه شهید نوجوان دانش‌آموز یزدی واقعه دردناک مهرماه 1362 کردستان در یزد تولید می‌شود.

مصطفی زارع‌زاده، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اعلام این خبر اضافه کرد: ساخت این مجموعه مستند در سه قسمت به شیوه مستندنگاری پرتره (شخصیت‌پردازی) هدف‌گذاری شده و قرار است با همیاری شورای اسلامی و شهرداری شهر یزد در سال جاری تولید آن آغاز شود.

وی، هدف اصلی ساخت این سه مستند را، تبیین رشادت‌های دانش‌آموزان کم‌سن‌ و سال یزدی که در پادگان توحید سنندج هم قسم شدند تا آخرین‌ قطره خون از میهن و ولایت دفاع کنند، دانست و ادامه داد: مدت‌ زمان هر قسمت این مستند 35 دقیقه پیش‌بینی‌ شده و فرایند تولید هر مستند نیز حدود چهار ماه زمان خواهد برد.

یادآور می‌شود نویسندگی و کارگردانی مجموعه «قاصدک‌های سرخ»، مستند زندگی سه شهید نوجوان یزدی واقعه کردستان که در «پولیتزر» نحوه شهادت آنها روایت شده است، بر عهده مصطفی ملاحسینی اردکانی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha