دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همگانی است
کد خبر: 4176643
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همگانی است

امام جمعه شاهدیه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه همگانی دانست و گفت: امروز وظیفه داریم با خروش هر چه باشکوه‌تر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زنیم و مظلومان فلسطین را در ابعاد مختلف مالی، سیاسی، تبلیغاتی یاری کنیم.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 28 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهدیه گفت: در فرازی از دعای مکارم‌الاخلاق آمده است: «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِكَ نِيَّتِي، وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَكَ يَقِينِي، وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِكَ مَا فَسَدَ مِنِّي» که سه خواسته را از ذات اقدس الهی تقاضا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه انسان در درخواستی تصحیح یقین را خواستار می‌شود بیان کرد: در فرازهای قبل از ذات اقدس حق افضل یقین را که حق الیقین بود، درخواست کردیم ولی در این فراز تصحیح یقین را می‌خواهیم چون یقین علم قطعی است که انسان نسبت به چیزی پیدا می‌کند، ولی این علم گاهی ممکن است مطابق با واقع نباشد. چون علم عموم انسان‌ها به استثنای چهارده معصوم پاک و برخی از انبیا الهی مابقی اکتسابی است.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه این علم خطاپذیر است افزود: گاهی علم انسان تحت تأثیر خیالات و هواهای نفسانی، القائات شیطانی قرار می‌گیرد و انسان یقین به درستی کار خود دارد در حالی که چنین نیست. ‏خیال می‌کنند راه درستی را انتخاب کرده‌اند در حالی که بیراهه می‌روند. بنابراین در این فراز دعا از خداوند متعال می‌خواهیم اگر یقین و علم قطعی ما را نسبت به همه امور مطابق با حقیقت نیست، آن را مطابق علم خودت تصحیح بفرما. این همان یقین امیرمؤمنان علی(ع) است که فرمود: «لَوْ كُشِفَ الْغِطَاءُ مَا ازْدَدْتُ يَقِيناً». اگر تمام پرده‌ها از جلو دیدگانم کنار برود چیزی بر یقین من افزوده نمی‌شود. 

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر فلسطین گفت: صهیونیست‌ها پس از ضربه سختی که از حماس در عملیات طوفان الاقصی خوردند، دیوانه‌وار آن هم با حمایت رسمی آمریکا و انگلیس به مناطق مسکونی غزه حمله‌ور شدند که یک نمونه از جنایت‌های این گرگان خونخوار در حمله به بیمارستان معمدانی بود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد. البته اسرائیل غاصب و حامیانش در رأس آنها آمریکا و انگلیس، سخت دچار خطای محاسباتی شدند. زیرا نه اسرائیل، اسرائیل سال‌های قبل است و نه مقاومت فلسطین، مقاومت قبل است. این کشتارها مقاومت را در مبارزه با اسرائیل مقاوم‌تر می‌سازد.

وی ادامه داد: نکته دوم در این زمینه اینکه جنگ روایت‌ها است که امروز درباره قضایای فلسطین شروع کرده‌اند. در جنگ روایت‌ها جای ظالم و مظلوم، حق و باطل را عوض می‌کنند. شما دیدید که رئیس جمهور آمریکا گفت بمباران بیمارستان معمدانی کار اسرائیل نبوده است. جنگ روایت‌ها برنده‌تر از جنگ با اداوات نظامی است، زیرا جنگ روایت‌ها با فکر مردم سر و کار دارد.

دهقان‌نیری بیان کرد: و اما وظیفه امروز ما چیست که علی(ع) در آخرین پیام وظیفه ما را بیان کرد: «وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً». بنابراین امروز وظیفه ما به عنوان شیعه مولا علی(ع) این است که با خروش هر چه با شکوه‌تر فریاد زنیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل. وظیفه ما این است که مظلومان فلسطین را در ابعاد مختلف مالی، سیاسی، تبلیغاتی یاری کنیم.

انتهای پیام
captcha