جنایت صهیونیست‌ها در غزه میدان آزمایش الهی است
کد خبر: 4180960
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

جنایت صهیونیست‌ها در غزه میدان آزمایش الهی است

امام جمعه شاهدیه گفت: جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه، امتحان بزرگی برای مسلمانان و دولت‌های اسلامی است که در برابر این همه جنایت چه عکس‌العملی دارند اما بسیاری از دولت‌های اسلامی در این امتحان مردود شدند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 19 آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه شاهدیه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: انس با کتاب، همانند غذا و لباس برای همه ما لازم و ضروری است چرا که کتاب تمام تجربیات گذشته را در اختیار ما می‌گذارد و با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی چراغ راه آینده ما خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ خداوند متعال بشر را در حالی آفرید که هیچ نمی‌دانست ولی سه عنصر شناخت به نام گوش، چشم و عقل در اختیار آنان گذاشت. اگر این سه عنصر با هم شدند اطلاعات و آگاهی بشر کامل می‌شود. اینکه اطلاعات ما ناقص است به دلیل این است که این سه عنصر در زندگی ما، با هم نیستند. بسیاری از مردم، اطلاعاتشان فقط از ناحیه گوش است و می‌گویند شنیده‌ایم. برخی تنها به چشم خود اکتفا می‌کنند، و برخی هم  عقل و فهم خود را معیار قرار می‌دهند.

دهقان‌نیری افزود: علت اینکه امروز فضای مجازی توانسته، اختیار و اراده و تصمیم و حرکت ما را در دست بگیرد، همین است که این سه عنصر در زندگی ما با هم نیستند. خداوند متعال به ما هم فرمان به «إقْرَءْ» و خواندن داده است، و هم فرمان به تفکر و تعقل، و هم وقتی می‌خواهد هدایت‌شدگان و صاحبان عقل را معرفی کند می‌فرماید: «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻣﻰ‌ﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻨﺶ ﭘﻴﺮﻭی ﻣﻰ‌ﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻳﻨﺎن ﻛﺴﺎنی هستند ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ، ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍن هستند.

وی ادامه داد: دلیل جهنمی شدن جهنمی‌ها را نیز از زبان خود آنها اینگونه بیان کرده است که می‌گویند اگر ما این عناصر را با هم دیده بودیم امروز در دوزخ نبودیم. بنابراین آنچه می‌تواند این عنصر را در کنار هم قرار دهد کتاب است. اما نکته‌ای که خداوند نسبت به آن هشدار داده، این است که چه نوع کتابی بخوانیم؟ چه نوع کتابی را نشر دهیم؟ چه نوع کتابی را تبلیغ کنیم؟

امام جمعه شاهدیه بیان کرد: خداوند متعال پاسخ این پرسش را در آیه 24 سوره عبس داده است: «فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ». منظور از این طعام، طعام جسم و روح است. همانطور که یک انسان عاقل از یک غذای فاسد و مسموم دوری می‌کند، از اطلاعات فاسد هم باید دوری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جنایت‌های تلخ و سنگین صهیونیست‌ها در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد و این یک امتحان بزرگی برای مردم مسلمان و دولت‌های اسلامی است که در برابر این همه جنایت چه عکس‌العملی دارند. بسیاری از دولت‌های اسلامی در این امتحان مردود شدند. امروز وظیفه ما حمایت از مردم مظلوم و مسلمان غزه است.

انتهای پیام
captcha