حضرت زینب(س) تداوم راه امامت و ولایت را تضمین کرد
کد خبر: 4182398
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
امام جمعه شاهدیه:

حضرت زینب(س) تداوم راه امامت و ولایت را تضمین کرد

حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری با اشاره به اقدامات مهم حضرت زینب کبری(س) برای اسلام گفت: کسی که در برابر دشمن ایستاد و ادامه راه امامت و ولایت محمد و آل محمد(ص) را تضمین کرد، این بانوی بزرگ بود.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 26 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شاهدیه با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت عقیله بنی‌هاشم گفت: حضرت زینب کبری(س) شخصیتی است که بعد از مادر بزرگوارش سرآمد زنان عالم است و حق بزرگی به گردن اسلام و ما مسلمانان دارد. زیرا ایشان دو اقدام انجام دادند که اگر در این دو کوتاهی شده بود، دیگر امروز هیچ اثری از اسلام ناب محمدی در دنیا نبود.

وی ادامه داد: نخست پاسداری از نهضت خونین کربلا و ابلاغ پیام شهیدان کربلا به دنیا بود. بدون شک اگر ایثارگری و فداکاری و پایداری حضرت زینب(س) نبود، دشمن حادثه کربلا را یا در تاریخ محو می‌کرد و یا تحریف، و جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کرد. دوم پرستاری و حفاظت از جان ولی خدا بود. بارها دشمن تصمیم به قتل امام سجاد(ع) گرفت. کسی که در برابر دشمن ایستاد و ادامه راه امامت و ولایت محمد و آل محمد(ص) را تضمین کرد، این بانوی بزرگ بود.

دهقان‌نیری افزود: روز ولادت چنین شخصیتی را به نام روز پرستار نامگذاری کرده‌اند. مسئله‌ سلامت جسمی اشخاص، جزو اولین مسائل مهم زندگی بشر است. در حدیثی از رسول خدا نقل شده است که فرمود: «نِعْمَتانِ مَجْهُولَتانِ: الصَّحَةُ وَالْامانُ». مجموعه‌ نظام پزشکی و بهداشت کشور، تأمین‌کننده‌ این نعمت بزرگ برای جامعه‌ هستند، ولی نقش پرستار در این میان، از همه مهمتر است، زیرا پرستار تمام وقت در خدمت بیمار است و این کار بسیار سخت و دشواری است ولی اجر و پاداش آن هم عظیم است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) گفت: حضرت محمد(ص) فرمود: «كسی كه يک شبانه‌روز از بیماری پرستاری کند، خداوند متعال او را با ابراهيم خليل محشور می‌كند. و در روز قیامت همچون درخشش برقی از صراط می‌گذرد و كسی كه در برطرف كردن نيازهای بيماری تلاش كند و نيازهای او را برآورد، از گناهان پاک می‌شود، همانند روزی كه از مادر متولد شده است.» آن‌گاه مردی از انصار عرض کرد ای رسول خدا هرچند آن بیمار خانواده او باشد. حضرت یک اصل کلی فرمود و آن اینکه: «بالاترین پاداش برای کسی است که در جهت برطرف کردن نیازهای خانواده خویش تلاش می‌کند.»

انتهای پیام
captcha