اختصاص 884 میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس‌جمهور به یزد
کد خبر: 4184552
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

اختصاص 884 میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس‌جمهور به یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، از تخصیص 884 میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور به استان در هشت ماهه نخست امسال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، 6 آذرماه در نشست بررسی مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور به استان که با حضور مهران فاطمی استاندار یزد و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، از تخصیص 884 میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور به استان در هشت ماهه نخست سال جاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و گفت: از این اعتبار مبلغ 495 میلیارد تومان به صورت نقد در ابتدای سال و مبلغ 389 میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه  به استان تخصیص داده شده است. 

وی با بیان اینکه این اعتبار از محل تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور طی دو مرحله به صورت نقدی و اسناد خزانه به استان تخصیص داده شده است، افزود: علاوه بر ابلاغ نقدی در ابتدای سال، مبلغ 389 میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه در آبان‌ماه جاری به استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با ابراز خرسندی از اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از 62 درصد تعهدات خود در تأمین اعتبارات مصوبات سفر به این استان را عملی کرده است، تصریح کرد: از 4794 میلیارد تومان مصوب از محل تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سفر اول و دوم ریاست جمهور به استان، تاکنون بالغ بر سه هزار میلیاردتومان آن به استان تخصیص داده شده است.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه مصوب اعتبارات سفر دور اول رئیس‌جمهور به استان از محل سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ 3001 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: این اعتبار طی سال‌های 1400، 1401 و شش ماهه اول 1402 به استان ابلاغ شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار پرداختی مصوبات سفر از محل سازمان به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان تخصیص داده شده است، افزود: تاکنون 415 میلیارد تومان برای راه‌اندازی راه‌آهن یزد- اقلید و مبلغ 290 میلیارد تومان برای احداث راه‌آهن بافق- زرین شهر، به استان ابلاغ شده که بیشترین سهم را در اعتبارات ابلاغی از این محل به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: پس از این بیشترین اعتبار پرداختی مختص به پروژه‌های وزارت نیرو شامل تکمیل پروژه رینگ آب شهری و بهداشت و درمان شامل تکمیل بیمارستان‌های بافق، مهریز، اردکان، اشکذر، بحران، تفت و ابرکوه به ترتیب مبالغ 256 میلیارد تومان و 217 میلیارد تومان بوده است.

یادآور می‌شود در این نشست مصوبات دور اول و توافقات مجوزی دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان و سفر استاندار به شهرستان‌های استان و محلات شهر یزد با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha