یاد شهدای زن در مراسم ویژه فاطمیه یزد گرامی داشته شد
کد خبر: 4184729
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

یاد شهدای زن در مراسم ویژه فاطمیه یزد گرامی داشته شد

در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد برپاست، یاد بانوان شهیدی که هنگام شهادت باردار بوده و یا با فرزندان خردسال به شهادت رسیدند، گرامی داشته شد.

گرامیداشت یاد شهدای زن در مراسم ویژه فاطمیه امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم فاطمیه امسال که در جوار امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد به همت هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد در حال برگزاری است، با بزرگداشت بانوان شهیدی که باردار بوده یا با فرزندان خردسال خود به شهادت رسیدند همراه است.

اشرف بابائی، مسئول واحد راویان شهادت هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد در این زمینه گفت: به مناسبت شهادت اولین شهیده راه ولایت حضرت فاطمه زهرا(ع) و غنچه نشکفته‌ بوستان آل‌الله حضرت محسن(ع)، شهدای مراسم فاطمیه امسال از بین مادرانی که با فرزند خردسال خود شهید شدند یا در هنگام شهادت باردار بودند، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در این شب‌ها به‌یاد آن آسمانیان، یادمانی در ورودی مجلس مقابل چشم عزاداران فاطمی قرارداده شده تا مدعوین ضمن آشنایی با شهدای مظلوم، با قرائت فاتحه یادشان را گرامی بدارند. شب اول به‌یاد شهیده فاطمه فریدزند و سه فرزندش بود که در حادثه تروریستی اصابت موشک آمریکای جنایتکار به هواپیمای ایرباس ایران بر فراز خلیج فارس به شهادت رسیدند.

بابائی افزود: شب دوم نام شهیده مروه شربینی زینت‌بخش مجلس بود. این بانوی محجبه در پارکی در شهر درسدن آلمان به جرم حجاب مورد هتک حرمت قرار گرفت. سپس  در دادگاهی که برای رسیدگی به این امر تشکیل شده بود، در برابر دیدگان همسر و فرزند خردسالش و در حالی که سه ماهه باردار بود، توسط مجرم مورد حمله قرار گرفت و با ۱۸ ضربه چاقو به شهادت رسید. پس از شهادت این بانوی مسلمان، مسئولان دولت آلمان نسبت به این جنایت سکوت اختیار کردند، ولی هم‌اکنون مروه شربینی نماد «اعتراض به اسلام‌ستیزی در غرب» شناخته می‌شود.

 مسئول واحد راویان شهادت هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد بیان کرد: شب سوم نام شهیده جواهر سرایی و فرزندانش در میز یادمان شهدا ‌درخشید که خانوادگی در بمباران پادگان هوایی سنندج درسال 64 به شهادت رسیدند و در شب چهارم، یاد شهیده زهرا اسماعیلی از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز گرامی داشته شد که به همراه همسر و فرزند خردسالش در جوار امامزاده احمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) به شهادت ‌رسیدند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم معنوی و معرفتی تا هشتم آذرماه از ساعت 19 الی 22 برپاست، گفت: پنجمین و آخرین شب از محفل نیز به یاد و نام مادران و نوزادان شهید غزه است که در ماه‌های اخیر ناجوانمردانه توسط رژیم کودک‌کُش اسرائیل، آسمانی شدند. 

یادآور می‌شود محفل انس با قرآن کریم، قرائت حدیث شریف کسا، سخنرانی، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و برپایی غرفه ویژه کودکان از بخش‌های این مراسم است. 

انتهای پیام
captcha