فرهنگ‌نامه معرفی مفاخر یزد تهیه می‌شود
کد خبر: 4184763
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

فرهنگ‌نامه معرفی مفاخر یزد تهیه می‌شود

استاندار یزد با اشاره به تهیه و تدوین فرهنگ‌نامه معرفی مفاخر یزد گفت: این فرهنگ‌نامه‌ با هدف معرفی بیشتر مفاخر، بزرگان و عالمان دینی یزد نظیر آیت‌الله فرساد، استاد حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، هفتم آذرماه در حاشیه بازدید از پروژه احیای قبرستان تاریخی جوی هُرهُر یزد با ابراز خرسندی از روند اجرای این پروژه گفت: پس از اولین بازدیدی که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر و مسئولان میراث فرهنگی استان یزد انجام شد، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه قبرستان تاریخی جوی هُرهُر یزد یک قبرستان معمولی نیست، اظهار کرد: این مکان مطهر، مدفن پاک علما و مجتهدین بزرگ و مفاخر استان در حوزه‌های مختلف و یک مجموعه فرهنگی مذهبی است.

فاطمی با بیان اینکه در گام اول پروژه احیای این قبرستان، اقدامات سخت‌افزاری انجام خواهد شد، افزود: همگام با مقاوم‌سازی و تعمیر سقف‌ها و بدنه‌ها و بازسازی این مجموعه، تهیه و تدوین فرهنگ‌نامه و شناسنامه قبور در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تهیه این فرهنگ‌نامه‌ و شناسنامه در راستای معرفی بیشتر مفاخر، بزرگان و عالمان دینی یزد نظیر آیت‌الله فرساد، استاد حضرت امام خمینی (ره) به بازدیدکنندگان انجام می‌شود.

استاندار یزد در پایان با قدردانی از اعضای شورای شهر، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی استان برای همکاری در اجرای این پروژه، گفت: امیدواریم با بهره‌برداری هرچه زودتر از این مجموعه، قبرستان تاریخی جوی هُرهُر به قطب فرهنگی و مذهبی استان تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha