هدف اصلی تبلیغات دشمن کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است
کد خبر: 4185139
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

هدف اصلی تبلیغات دشمن کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه پایان سال‌ جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم گفت: از هم اکنون تبلیغات دشمن شروع شده و هدف اصلی آنها این است که انتخابات مجلس کمرنگ برگزار شود.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 10 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت:  دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است. این اولاد پیامبر در سال ۱۳۱۶ به دست عمالان رضاخان آن هم در غربت و در نهایت مظلومیت و در حال روزه به شهادت رسید. در تقویم انقلاب اسلامی سالروز شهادت این مرد الهی را به نام روز مجلس نامگذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: پایان سال‌ جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم، از هم اکنون تبلیغات دشمن شروع شده است که انتخابات مجلس کمرنگ برگزار شود.

دهقان‌نیری افزود: مجلس از جمله حساس‌ترین و مؤثرترین نهاد قانونی است که نمایندگان مردم با طرح و لایحه قوانین را وضع کرده و پس از ابلاغ به دولت بر درستی اجرای آن نظارت می‌کنند. این کار اصلی نمایندگان مجلس است و چنین نماینده‌ای باید حداقل دارای چهار ویژگی باشد.

امام جمعه شاهدیه، تدیّن را اولین ویژگی برشمرد و گفت: یک نماینده باید به خدا و روز قیامت و به اسلام و مبانی دینى و آرمان‌های انقلاب اسلامی معتقد باشد و به آن عمل کند. این همان التزام عملی است که در قانون آمده است.

وی ادامه داد: نماینده متدین هرگز قانون خلاف شرع تصویب نمی‌کند، به ملت خیانت نمی‌کند و به دنبال منافع شخصی و حزبی نیست و از موقعیت خویش سوء استفاده نمی‌کند و از تریبون مجلس سخن خلاف واقع نمی‌گوید.

دهقان‌نیری، توانایی و کارآمدی را دومین ویژگی یک نماینده بیان کرد و افزود: یک نماینده باید كارآمد و توانا باشد. یعنی بتوانند وظایفى را كه بر عهده‌ آنها گذاشته شده است، به نحو احسن انجام وظیفه کند.

وی ادامه داد: دلسوزی از دیگر ویژگی یک نماینده است چون یک نماینده باید دلسوز مردم باشد، به‌ خصوص برای طبقات ضعیف جامعه، بیشتر باید كار كند. هرگز خود را وامدار ثروتمندان و احزاب نبیند.

امام جمعه شاهدیه، شجاعت را از دیگر ویژگی‌های یک نماینده برشمرد و گفت: ویژگی چهارم این است كه باید شجاع باشد. هرگز مرعوب دشمن نشود. اگر نماینده شجاع باشد در عرض بیست دقیقه برجام سراسر ضرر را به تصویب نمی‌رساند. مدرس نماینده شجاعی بود که وقتی رضاخان قُلدر یقه او را می‌گیرد و می‌گوید سید از جان چه می‌خواهی؟ می‌گوید می‌خواهم تو نباشی.

انتهای پیام
captcha