میزبانی استان یزد از 5 شهید گمنام دفاع مقدس
کد خبر: 4185473
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

میزبانی استان یزد از 5 شهید گمنام دفاع مقدس

استاندار یزد با اشاره به میزبانی استان از پنج شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در هفته جاری گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه و شایسته مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین شهدا صورت گیرد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 11 آذرماه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد استقبال، وداع، تشییع و تدفین شهدای گمنام، با اشاره به جایگاه والای شهدا در نگاه امامین انقلاب گفت: رهبر انقلاب اسلامی در یکی  از بیانات خود در باب گرامیداشت یاد شهدا می‌فرمایند: «امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.»

وی با بیان اینکه فرمایش مذکور از یک فقیه و مفسر قرآن کریم، عالم ربانی و کارشناس مسائل دینی است، بیان کرد: با این نوع نگاه به حوزه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برنامه‌های این حوزه به صورت ویژه‌تر دنبال خواهد شد.

فاطمی با اشاره به میزبانی استان یزد از پنج شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در هفته جاری، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری باشکوه و شایسته مراسم استقبال، وداع،  تشییع و تدفین شهدا صورت گیرد.

استاندار یزد برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را از برنامه‌های بزرگ و ارزشمند فرهنگی دانست و گفت: برگزاری مراسم وداع با شهدای خوشنام در مدارس و دانشگاه‌ها در دستورکار قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به ضرورت پیگیری ویژه مسائل مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران، افزود: هر فرد در هر جایگاهی باید با تمام وجود و اعتقاد در برابر این جامعه بزرگ ادای احترام کرده و مسائل و مطالبات آنها را پیگیری کند.

یادآور می‌شود بررسی و ارائه گزارش ساخت یادمان شهدا و همچنین تدوین کتاب صوتی نقش استان در دفاع مقدس از دیگر موضوعات این نشست بود. همچنین قرار است پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روز 16 آذرماه وارد استان شده و مراسم تشییع و تدفین در شهر‌های یزد، اردکان، بافق و بهاباد برگزار شود.

انتهای پیام
captcha